Dag 13 Gili Trawangan

18 september 2017 - Gili Trawangan, Indonesië

Lieve allemaal,

Hier weer een klein berichtje vanuit Gili Trawangan .

Ik heb vandaag weer een leuke dag gehad , niets moet alles mag vandaag
Wou uitslapen maar ja je weet inmiddels wel hoe dat bij mij gaat , nee dus om 6.30 uur alweer klaar wakker.fietsen over het eiland  Gilli Trawangan
Tegen half negen ben ik gaan ontbijten en met Aylin en Petra heb ik om half elf afgesproken om te gaan fietsen. Het eiland is niet zo heel groot en alles lekker vlak , geen heuvels hahaha. De fiets die ik krijg lijkt voor mij wel een kinderfiets , maakt niet uit ik kom vooruit.
Dit eiland is heel gezellig het Ibiza van Indonesië zeggen we al.
Onderweg paar keer gestopt om leuke foto`s te maken en hup weer door.
Op een gegeven moment kwamen we weer bij een leuk stukje daar hebben we even lekker in een zitzak aan het strand gezeten even lekker uitwaaien.Strand Gili Trawangan
Onderweg nog even lekker een Pizza gegeten even geen rijst hahaha
Tegen drie uur zijn we gestopt met fietsen en zijn we nog een poosje lekker aan het strand gaan liggen , heerlijk dat geluid van de zee.

Aylin en ik zijn vanavond naar de foodmarket geweest , waar je heerlijk Indonesisch kunt eten.
Dit is een soort van markt waar je alleen maar kan eten.
De lokale bevolking hebben hier allemaal kraampjes met hun gerechten die ze gemaakt hebben. Hier eten veel lokals en backpackers , doordat er ook heel veel backpackers eten had ik zoiets dan is het ook vast voor onze magen bestemd.
Dus proberen maar.......
En het was me toch lekker en dat voor maar € 4,-

Gili Trawangan Night Market

De nachtmarkt van Gili Trawangan is de belangrijkste publieke eetgelegenheid op dit eiland voor de favoriete backpacker en lokals, die de gasten goed begrijpt met zijn openluchtstanders en traditionele Warung-stijlcafetaria's.
De avondmarkt wordt net voor zonsondergang geopend en voldoet aan die verlangens voor zeevruchten en lokale lekkernijen met een goed assortiment menuopties om uit te kiezen.Samen met Aylin eten op de Night Market

Terwijl veel lokale mensen goedkope traditionele Sasak-gerechten en Indonesische favorieten verkopen, de belangrijkste zuidelijke strandstraat en elders rond het eiland, is de nachtmarkt van Gili Trawangan waar je een one-stop-ervaring kunt maken, waar verschillende kraampjes met verse vangsten van de dag samen met gegrilde vlees, Chinees Wok-frietjes, en altijd favoriete Indonesische favorieten, zoals Nasi Goreng Gebakken Rijst, Soto Ayam Kipbouillon en Bakso Gehaktballetjesoep.

De meeste bezoekers wandelen het eiland te voet, en dichtbij de belangrijkste strandbrug maakt de nachtmarkt een gemakkelijke late namiddag tussenstop.Night market
Rond deze tijd stellen de meeste stalletjeswinkels hun verkoopwaar op tafels, vlamt de houtskool op, zet hun parasols op en  hun frisse kreeften, trevally, krabben, koninggarnalen, mosselen, snapper, inktvis en barracuda (ja daar is een grote diversiteit van wat vissers vangen om de Gilis) alles voor om te zien en te eten.

Hoewel de meerderheid schaal-en schelpdieren is, zijn er ook andere kraampjes die allerlei broodjes op spiesjes, maïskolven, kip, rundvleesworstjes en gesneden groenten aanbieden, klaar om op de grill te worden gegooid nadat je de keuze hebt gemaakt en je bestellingen hebt geplaatst. Je kan ook kiezen voor 'warung tegal' stijl buffetmaaltijden van nasi campur , waar je een bord rijst bestelt met verschillende soorten items om uit te kiezen, die vervolgens op uw rekening worden samengevat.

Sommige anderen specialiseren zich in lichte lekkernijen zoals taarten en lokale desserts,  gefrituurde lentebroodjes en zoete aardappel- en bananenbroodjes, chocolade gevulde pannenkoeken, en gemengde traditionele salades van allerlei aard. De toetjes kraam

De nachtmarkt is er elke avond  De meesten gaan ook gewoon om een ​​hapje te halen en hier te drinken voordat ze verdergaan naar de vele feestzalen langs de belangrijkste strandstraat van Gilli Trawangan

Morgen vertrek ik naar Lombok , laatste eiland van deze mooie reis
Hopelijk dan ook weer goede Wifi zodat ik weer verder kan met mijn blog

Groetjes en tot morgen dan maar weer
Anita

1. Jeannette:
    18 september 2017
    Wat een mooie reis maak je weer en prachtige foto,s
  2. Tiny:
    18 september 2017
    gezellig om je zo te volgen
  3. Yvonne:
    18 september 2017
    Heerlijk al dat lekkers wat we op de foto's zien.
    Gisteren hebben we ook nog van toko Bali eten op gehaald.
    En wat een mooie stranden, wel een piepklein toilet.
    Ha ha.

Geniet nog even.
    Liefs van ons.
  4. Ingrid:
    18 september 2017
    Ziet er prachtig uit hoor. Heerlijk zo een dag toch, niets moet alles mag 👍🏼. Morgen Naar Lombok kijken wat dat voor jou in petto heeft. Nou geniet ervan, groetjes en dikke kus van ons 😘
  5. AJ Grootemarsink:
    18 september 2017
    Anita wat geweldige foto,s en verhalen!!
    Geniet nog maar even.
  6. Silvia:
    18 september 2017
    Heimwee!!! Zo wil ik het zeggen😊, als ik je verhalen lees en ook mooie foto's!!! Je hebt echt genoten👍 Nog heel veel plezier daar, Anita😙
  7. Evelien Pasman:
    19 september 2017
    He Anita. Lekker zo n dag tussendoor. Al hoewel je er toch nog een sportief dagje van hebt gemaakt. Mooie foto s. Veel plezier nog xxxxxx
  8. A.Harms:
    20 september 2017
    Prachtig dat je er zo mooi genieten kan. Het weer is hier echt herfstig.