Dag 14 Gili Trawangan - Lombok

19 september 2017 - Senggigi, Indonesië

Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik op Lombok aan gekomen , hier dan een klein verslag van vandaag.
Tegen een uur of twaalf worden we weer opgehaald door de lokale vertegenwoordiging van Fox en pakken we de boot naar het specerijen eiland Lombok.
Dit keer met drie kleinere speedboten , het is zo`n tien minuten varen en we zijn al op Lombokmet de speedboot naar Lombok
Bij aankomst worden we naar ons hotel aan zee gebracht, in de badplaats Senggigi.
Ook weer een mooi hotel,
Wat wel een heel verschil is met Gili Trawangan is het strand ,  Gili prachtige witte stranden en hier bij het hotel heb je zwarte zand stranden.
Terwijl paar kilometer verder moet je wel weer witte stranden hebben , misschien zien we dat morgen wel.

Vanmiddag hier geluncht en heerlijk even bij het zwembad gelegen.
Eigenlijk is dit wel èèn van de relaxte reizen die ik heb gemaakt , heb nog nooit een reis gehad waar je zoveel vrije dagen in had zitten.
Vaak is het èèn of twee nachten in een hotel en dan weer op naar de volgende.
Zwembad

Senggigi
Senggigi is een van de bekendste plaatsen van het eiland, maar nog steeds kleinschalig. Langs de hoofdstraat zijn wat gezellige restaurants, barretjes en winkeltjes te vinden.Helaas zit het hotel hier te ver vanaf om dit lopend te kunnen doen , dus moet je met een taxi erheen.
Dat heb ik vanavond ook gedaan samen met Petra , Aylin en Jessica
Blijkbaar heeft Senggigi twee centrums waar wij werden afgezet was niet echt heel veel te beleven. Het andere centrum was nog een half uur rijden met de taxi en daar hadden we niet zoveel zin meer in. Dus hebben we hier lekker gegeten in een restaurant, Hier speelde ook een live bandje. Zitten lekker te eten en opeens word het nummer Tears in Heaven van Eric Clapton gespeeld, dit was voor mij weer een groet van boven. Dit nummer werd ook op pa zijn crematie gespeeld.
Na het eten hebben we nog even een winkeltje doorgelopen en een supermarkt meer konden we zo niet vinden hahaha.
Dus maar weer met de taxi terug naar het hotel en daar bij het zwembad nog even wat gedronken

De belangrijkste badplaats van Lombok is Senggigi. Dit ligt aan de westkust van Lombok, op ongeveer een half uur rijden van het vliegveld. Het hagelwitte strand van Senggigi is schitterend en loopt langs twee baaien die van de oceaan gescheiden worden door een koraalrif. Senggigi is qua toerisme goed ontwikkeld en u vindt hier dan ook diverse hotels en vele winkeltjes en restaurantjes.

Even ten noorden van Senggigi liggen de Gili-eilanden. De voornaamste attractie van deze eilanden is hun kleurrijke onderwaterwereld. Zonsondergang bij strand en zwembadDe duiklocaties staan bekend om hun clown vissen, de felgekleurde papegaai vis en verschillende schildpad soorten.

Morgen om 9.00 uur vertrekken we weer voor een dagje uit om wat van Lombok te zien. De laatste excursie dag alweer.
Ben benieuwd wat we zullen zien morgen ,word vervolgt........

Groetjes,
Anita

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Evelien Pasman:
    19 september 2017
    He Anita. Wat een mooie foto s weer. Prachtig hotel maar wat een verschil met die stranden dan. Lekker toch wat vrije dagen tussendoor. Even bijkomen. ... van alke indrukwekkende gebeurtenissen. Veel plezier morgen met de excursie. We zien en horen het wel weer. Liefs xxxx
  2. Gerda Vosman:
    19 september 2017
    Weer mooie foto's. Wat gaat vakantie toch snel. Nog maar lekker genieten morgen. Groetjes
  3. A.Harms:
    20 september 2017
    Misschien ook wel eens goed dat je een relaxter reisje hebt. Prachtig weer om te lezen en te zien.
  4. I rietberg:
    20 september 2017
    Mooie fotos Anita en ook een mooi hotel en echt een soort bountyeiland mooi!!!! Groetjes vanuit bewolkt zwolle