Dag 1 Amsterdam - Quito - Mindo - 6 september

6 september 2019 - Mindo, Ecuador

Hola a todos

Agui entonces el primer mensaje de ecuador

Vanmorgen om 05.15 uur was de wake up call en zijn we iets na zessen met de bus van het hotel naar Schiphol gebracht. Alles ging zo super vlot dat wij om 07.00 uur de koffers al kwijt waren en al door de douane waren.

vliegtuig

Nog even met een aantal bij Starbucks ontbijt gegeten en koffie gedronken.
We hadden een kleine vertraging doordat er een aantal mensen niet op tijd bij het vliegtuig waren. Gelukkig duurde het niet al te lang want anders mochten ze niet meer mee met de vlucht en moesten hun koffers gezocht worden in het ruim.
Dan zou de vertraging langer duren. Na een goede vlucht landen we mooi op tijd op Quito,de hoofdstad van Ecuador.
Ook hier gaat alles heel vlot , de stresdag is weer voorbij hahaha

Zo aan het einde van de middag komen we aan in deze 'Stad van de Eeuwige Lente' die omringd wordt door het Andesgebergte en op 2.800 meter hoogte ligt.
Onze reisleidster staat ons hier al op te wachten, een jonge dame uit Belgie met leuk Belgisch accentje. Met nog twee Belgische reisgenoten zijn de Belgen deze reis goed vertegenwoordigd .
Tijdsverschil met Nederland 7 uur en een hoogte verschil van ca 2600 meter.
Een totaal andere wereld.

Boomhut als hotelkamermijn hotelkamer

Van het vliegveld rijden we naar Mindo, een rustig dorpje omgeven door een prachtig nevelwoud. In dit gebied komen de twee meest biologisch diverse ecosystemen ter wereld samen: de Choco laaglanden en de tropische Andes regenwouden waardoor het gebied een grote diversiteit aan vogelsoorten kent.

Mindo
Mindo (ook bekend als de Mindo-vallei ) Mindo is een bergachtig stroomgebied op de westelijke hellingen van de Andes , waar twee van de meest biologisch diverse ecoregio's ter wereld samenkomen: de Chocoan-laaglanden en de tropische Andes . De rivieren en de hoogte vormen samen een weelderig nevelwoud dat meer dan 100 vierkante kilometer groot is. Het landschap en het klimaat in Mindo zijn ideaal voor de meer dan 450 verschillende soorten vogels, talrijke soorten exotische vlinders, en een verscheidenheid aan dieren en reptielen die het nevelwoud naar huis noemen.

Rond een uur of half zeven komen we aan bij ons hotel, we overnachten in een mooie lodge. Mijn kamer lijkt wel een boomhut.
Morgen ochtend zal ik alles beter kunnen zien omdat het nu al donker is.
Vanavond genieten we van het welkomstdiner.
Na het eten gaat bijna iedereen naar de kamer, we zijn allemaal brak van de reis.
Ook ik ben nu helemaal brak en stop er nu dan ook mee.
De paar foto`s die ik heb komen morgen dan wel weer

Lieve groet,
Anita

1. 7 september 2019
    Hoi Anita.. Geweldig op de plaats van bestemming nu. Dank voor het mooie verhaal, geniet van je rust nu. Liefs van Tante Roelie. 👍😘😘
  2. Linfa:
    7 september 2019
    Fijn dat de reis goed is gegaan. Ik ben benieuwd naar de kamer en je eerst dag. Veel plezier en lekker genieten.
  3. Caroline de Bruijn:
    7 september 2019
    Fijn dat de reis goed is gegaan.
    Nu kan je vakantie echt beginnen.😁🤗
    I
  4. Gerlinda Endeman:
    7 september 2019
    Fijn dat de reis goed is verlopen.
    No stres!! Nu lekker genieten van alles om je heen
  5. Gerda Vosman:
    7 september 2019
    Fijn dat je goed bent overgekomen. Nu genieten!!!
    Gaan wij hier doen van je foto's en verhalen.
  6. Jannette:
    7 september 2019
    Top Anita dat je weer een mooie fijne vlucht had en je verhaal begint al goed heel veel plezier en relax momentjes😍🌈🌴
  7. Tiny:
    Ik blijf je volgen
  8. A.Harms:
    7 september 2019
    Mooi dat de vlucht goed is verlopen en vooral genieten die foto's en verhalen komen wel.
  9. Evelien Pasman:
    7 september 2019
    He Anita. Nu oo bestemming en lekker genieten en dankjewel voor je verhaal.Groetjes
  10. Ingrid:
    7 september 2019
    Stress voorbij nu genieten van je reis. Kus van ons 😘
  11. Maggy Jacops:
    21 september 2019
    Hallo, wat een mooi omschreven verhaal van jullie reis in Equador. Jullie gids Syl Santolini, is mijn dochter en heeft alles doorgestuurd . Fantastisch dat jullie een prachtig avontuur beleefd hebben. Gr Maggy