Dag 11 Guamote - Montañita. 16 september

16 september 2019 - Montañita, Ecuador

Hola a todos,

Aquí hay otro mensaje de Ecuador

Vandaag een heel kort verslag en weinig foto`s vanuit Ecuador, we hebben alleen een flinke reisdag achter de rug.
We gaan op weg naar Montañita, het strand van Ecuador.
We rijden weer een schitterende route door de Andes.

Wat is Ecuador toch mooi, zo verschillende landschappen waar we doorheen rijden.

Onderweg vanuit de bus

Onderweg maken we verschillende stops om de benen te strekken en om even naar de banos  (wc) te gaan. Vervolgens dalen we langzaam af van de Andes naar het kustgebied.
Je ziet de landschappen veranderen en je voelt de temperatuur aanzienlijk stijgen, evenals de luchtvochtigheid. We passeren papaya-, bananen- en rijstplantages.

lunchen aan strand

We gaan lunchen bij een tentje aan het strand,daarna moeten we nog zo`n twee uur rijden dan zijn we bij het hotel
In de loop van de middag komen we aan in het gezellige surfersplaatsje Montañita, waar we in een leuk hotel vlakbij zee overnachten. Ik heb een schitterende kamer vanuit bed uitzicht op zee, wat wil je nog meer. We blijven hier drie nachten aan het strand.
Vanavond gaan we met z`n allen eten in Montañita ook de chauffeur gaat gezellig met ons mee.

Montañita
Montañita is een surfdorp aan de westkust van Ecuador, waar je direct overspoeld wordt door de relaxte sfeer
De onverharde straten van Montañita zijn gevuld met schattige houten huisjes, bedekt met rieten daken.
Montañita is een kleine stad in Ecuador ligt in de Parrish van Manglaralto in de Provincie van Santa Elena ongeveer 180 kilometer ten noordwesten van Guayaquil. vertaald als "kleine heuvel", het werd heel langzaam beroemd, als een plek alleen voor surfers, met slechts een paar rustieke vissers huizen en één of twee surf tentjes in de zomertijd.

Mijn hotel kamer in Montañita uitzicht vanuit mijn bed

In 1960 was Montañita de plaats waar veel mensen in verband met de hippie-beweging verliefd  op werden en besloten ze zich te permanent te vestigen.  Montañita is een populaire bestemming voor surfers van over de hele wereld en beschouwd als een van de beste stranden in de Zuid-kust van Ecuador, Montañita is een plaats gelegen op het schiereiland van Santa Elena.

Voor morgen staat  er nog een leuke boottocht op het, ik hoop dat we dan dolfijnen en walvissen kunnen spotten.
Dit was het dan voor vandaag, denk dat ik morgen wel wat meer te vertellen en jullie wat meer kan laten zien

Lieve groet,
Anita

1. Evelien Pasman:
    17 september 2019
    Hoi Anita. Ondankt de lange reisdag toch een hele belevenis wat je allemaal onderweg ziet. Lekker hoor kamer met uitzicht op de zee. Heerlijk genieten en hoop dat je morgen walvissen en dolfijnen spot tijdens de boottocht. Liefs😘
  2. Linfa:
    17 september 2019
    Wat een prachtige locatie zeg. Ziet er heerlijk uit met het hangmatje daar. Ik hoop dat je nog wat beestjes ziet vandaag als je gaat varen. Altijd zo gaaf om te zien. Gezellige dag weer vandaag.
  3. A.Harms:
    17 september 2019
    Wat prachtig weer om te zien en wat leuk om te lezen dat je gaat varen moest direkt aan ons bedankje denken bij ons 25-jarig huwelijk. Je zult misschien wel wat dolfijnen zien.
  4. Ellybekker:
    19 september 2019
    Wat een reis , wat zullen jullie veel indrukken op doen.lekker genieten !