Dag 12 - Cameron Highlands

6 oktober 2018 - Brinchang, Maleisië

Lieve allemaal,

Vandaag weer een super leuke dag gehad, we hebben weer een Lucky Day!
Vannacht kwam de regen met bakken de lucht uit en wij hebben de hele dag schitterend weer gehad.

Vanmorgen zijn we om 8.30 uur vertrokken we bezoeken eerst de theeplantages van de Cameron Highlands.Theeplantage
Eerst gaan we met onze eigen bus daarna moeten we over op kleinere busjes want onze bus kan niet helemaal boven bij de theeplantages komen. De rit er naar toe is al geweldig wat een mooie uitzichten over de theeplantages.
We hebben weer mazzel er zijn thee plukkers aan het werk zijn.
Hier maken we een stop en worden er weer heeeel veel foto`s geschoten door iedereen. Ook mogen we zelf proberen om thee te knippen. Maleisië word de thee niet geplukt maar geknipt met een soort heggenschaar.
Hier word de thee door de mannen geknipt, Sri-lanka word de thee door de vrouwen geplukt.
Helaas waren ze in de fabriek niet aan het werk, dus we konden niet zien hoe het hele proces in zijn werk gaat. We zagen alleen de machines staan.
In het winkeltje heb ik nog thee gekocht voor de thee lief hebbers thuis

De Cameron Highlands
Cameron Highlands is een hoogvlakte in Maleisië, zo'n 150 kilometer ten noorden van Kuala Lumpur. De regio ligt 1500 meter boven zeeniveau en is daarmee het hoogste gebied van het Maleisische vasteland. De temperaturen liggen tussen de 10° en 25° graden Celsius.cameron highlands

De Cameron Highlands vormen een district in de Maleisische deelstaat Pahang. Het district telt 38.000 inwoners op een oppervlakte van 710 km².

De hoogvlakten zijn genoemd naar William Cameron, die het plateau ontdekte tijdens een expeditie in 1885. T
oen de hoogvlaktes ontdekt werden zijn ze veel gebruikt voor theeplantages.

Nadat we de theeplantages hebben gezien stoppen  we nog weer bij een lokale markt waar de producten uit de omgeving te koop aangeboden worden. Kan merken dat het zaterdag is want het is knetter druk daar.
Ook worden er in dit gebied heel veel aardbeien geteeld. Dit was op de markt ook wel duidelijk te zien,veel aardbeien en niet alleen voor consumptie maar van alles te koop waar aardbeien op staan, tot pyjama’s toe
We hebben zelf nog aardbeien gedompeld in chocolade gehad .aarbei met chocolade proeven
Ik heb zelfs nog The  king of the fruits of Malaysia , de Durian ( in Nederland stink fruit ) geproefd, mwa……heb toch wel liever een ander soort fruit hoor.
Die mannetjes achter de kraam zo vreselijk lachen dat ik het niet zo lekker vond.
Hierna hebben we nog een vlindertuin bezocht hier hebben we hele mooie vlinders gezien , insecten, wandelende takken en wandelende bladeren en nog meer enge beestjes zoals een grote schorpioen

Daarna zijn we doorgereden naar onze lunchplek op de golfbaan gereden en hebben we heerlijk geluncht
Een keer geen rijst maar heerlijke soep, mini loempiaatje, sandwiches, patat en een ijsje na
Was best lekker keer wat anders weer.

Hierna zijn we met Jeeps naar de Mossy Forest gereden, helaas poosje in de file gestaan De weg erna toe was schitterend op de file na dan
Ik snapte helemaal waarom we in een jeep zaten, want met alle gaten in de steile weg was dat wel nodig, al hadden de locals er zeker geen problemen mee om de uitdaging aan te gaan met een normale personenauto of scootertjes. Mossy Forest
Eenmaal bij het Mossy Forest aangekomen legde de gids wat uit over de planten en waarom het bos zo mossig is. In het bos is een houten loopbrug aangelegd, omdat anders het mos vernietigd wordt. Helaas zijn er nog steeds mensen die eroverheen klimmen, dus op sommige plekken is het mos weg,  wat een apart stukje natuur.
Het Mossy Forest-gebied waarin je kan lopen is maar heel klein na ruim een halfuur waren we alweer bij het begin.

Tijd om weer terug naar ons hotel te gaan.
Hier hebben we vanavond een Chinese Fondue gehad, dit is een fondue op basis van bouillon of gewoon water. Wij hadden een pittige kant en een gewone kant.
Hier kook je dan vis, vlees, groente en mie soorten in.
Sommige dingen vond ik niet zo lekker andere dingen wel weer. Het is wel een gezellige manier van tafelen omdat je met zijn allen beetje bezig bent met kokenChinese fondeu

Morgen gaan we de Cameron Highlands weer verlaten en reizen we verder naar Penang
Word weer een vroeg wake upp 6.00 uur en 8.00 uur in de bus.

Groetjes en tot morgen vanuit Penang

Veel liefs,
Anita

1. Jeannette:
    6 oktober 2018
    Weer genoeg mooie plaatjes geschoten word weer een hele klus voor je fotoboek
    Groetjes Jeannette
  2. Ina:
    6 oktober 2018
    Mooi anita die theeplantages en alles omtrent aardbeien interessant weer ook mooie fotos veel plezier
  3. A.Harms:
    7 oktober 2018
    Geweldig mooie foto's en zo te zien kom je van het eten niets te kort.
  4. 7 oktober 2018
    Hoi Anita, weer volop genoten van al die leerzame verhalen, wel apart die theeplantages op 1500 meter hoogte, ook jou foto's waren weer prachtig, dank daar voor. Dag Anita tot horens.. Liefs van mij. Tante Roelie. ❤️
  5. Evelien Pasman:
    8 oktober 2018
    He Anita. Mooie foto s weer. Genoeg beleefd. Leuke foto van jou met die aardbeien in de chocolade. Leuk om je verhaal weer mogen lezen. Liefs Evelien
  6. Paula:
    9 oktober 2018
    Weer een mooie daggehad Anita en de foto's zijn weer prachtig. Groetjes .