Dag 7 Tena - Baños 12 september

12 september 2019 - Baños de Agua Santa, Ecuador

Queridos todos,

Vanmorgen hebben we het prachtige Amazone weer verlaten, we zijn 7.30 uur met de boot vertrokken en gaan we weer met de bus verder op weg naar Baños onze volgende bestemming van de reis. De route is weer schitterend!

Chauffeur en gids zien weer een bijzondere vogel

In de buurt van Tena gaan we naar een prachtige botanische jungletuin waar we na een korte rondleiding een boom zullen adopteren! Zo dragen wij als FOX groep zijnde ook ons steentje bij aan het behoud van het regenwoud.

bezoek botanische jungletuin

Tijdens de rondleiding en uitleg kwam het water met bakken de hemel uit, en de dame bleef maar vertellen in de stromende regen.
 Zelfs met regen poncho aan hield ik het niet droog. Door de vele regen konden we de boom ook niet planten, deze word later alsnog gepland. Iedereen was ook helemaal drijf nat.

Hierna gaan we lunchen en het blijft maar door regenen, en niet zo zachtjes ook.
Bezoek aan de watervallen staan op het programma maar bijna niemand had nog zin meer om naar de watervallen te gaan, uiteindelijk zijn we toch allemaal gegaan.
Vlakbij Baños bezoeken we dan de waterval Pailon del Diablo.
Gekleed in dubbelen poncho uiteindelijk bij de waterval gekomen, het is een flinke klim om er te komen

de waterval Pailon del Diablo

Maar hij is inderdaad mooi, het water komt met donders geweld naar beneden kletteren.

Waterval Pailon del Diablo
De Paílón del Diablo is een vrij grote waterval (gelegen aan de rivier de Pastaza)
bekend tot ver buiten Ecuador, met de angstaanjagende naam the Devil's ketel (Pailon del Diablo waterval).
Pailon del Diablo is de meest indrukwekkende waterval in Baños Ecuador en de regio, het is ongeveer 80 meter hoog. Deze mooie en indrukwekkende waterval heeft drie watervallen Haar naam de pailón del diablo is geboren uit de vorm van de rotsen onder de waterval, je ziet de vorm van het gezicht van de duivel die is gevormd in de rotsen, vandaar de naam.

De waterval Pailon del Diablo

Na bezoek aan de watervallen gaan we naar de zogenaamde ‘Casa del Arbol’, een prachtig gelegen boomhut vanwaar je een schitterend uitzicht hebt, en waar je spectaculair kunt schommelen boven de vallei. Dit was echt super gaaf !
Alleen heel erg jammer dat we hier eigenlijk wat te laat aankwamen, het werd al gauw donker.
Het is al moeilijk om foto`s te maken maar nu het heel gauw donker werd wou het bijna niet. Dus doe ik er maar een plaatje van internet bij, zodat je idee hebt wat de schommel van ‘Casa del Arbol’ is

Schommel bij Casa del Arbol
Dit is de meest unieke schommel ter wereld. In een omgeving waar je u tegen zegt.
Het is de grootste schommel op aarde, maar ook de meest aangstaanjagende. Hij hangt aan La Casa del Arbol - Spaans voor ‘De Boomhut’ - en je schommelt boven een afgrond.
Deze Swing at the End of the World is een beetje eng, maar het uitzicht is fantastisch.
De schommel zelf bevindt zich op 2.600 meter hoogte. Je kunt bij helder weer de Tungurahua-vulkaan zien. Met name in de vroege ochtend heb je vrij zicht over de bergen.

Plaatje van internet - Schommel bij Casa del Arbol

We komen rond 19.00 uur aan in ons hotel in Baños
Even opgefrist en daarna gezellig met de groep heerlijk gegeten
Ik ben helemaal gaar dus top er mee
Morgen weer vroeg op, dus foto`s volgen nog.....
Hopelijk droog weer want we gaan mountainbiken

Veel liefs,
Anita

1. Riek en berrie:
    13 september 2019
    Hallo Anita wat een geweldig mooi verhaal en spannend daar met al die regen en geschommel je maakt ons wel jaloers hoor maar wat fijn dat het zo mooi is geniet er van veel liefs van de haasjes
  2. Ellybekker:
    13 september 2019
    Kijk uit naar je foto,s na dit verhaal , spannend hoor en wat zal het mooi zijn geweest ! 😘
  3. Ingrid:
    13 september 2019
    Ah jammer van de regen. Maar desondanks toch genoten lees ik wel. En die schommel WoW ik zou het niet durven, ik blijf met de voetjes op de grond haha. Geniet van je verdere trip we wil follow you 😉😘
  4. Jenny mulder:
    13 september 2019
    Kijk uit naar je mooie fotos, geniet ze meid😘
  5. 13 september 2019
    Ja ik wacht ook op de foto's, niets voor mij, schommelen boven een afgrond, brrr maar het zal prachtig zijn Anita.. en de regen was natuurlijk ook een spelbreker. lieve groet van tante Roelie. ❤️
  6. A.Harms:
    13 september 2019
    Oh Anita dat van die schommel daar zagen we laatst nog een foto van in het blad van de A,N,W,B. wellicht heeft iemand van de groep je nog op de foto gezet.We hopen die nog te zien. Fijne reis verder en wat goed dat jullie meedoen aan het planten van een boom.
  7. Evelien Pasman:
    13 september 2019
    He Anita. Mooi om weer je veehaal te lezen. Jammer van de regen maar niks aan te doen. En dan die schommel. Gaaf lijkt mij ook wel wat en wat zul je een pracht uitzicht hebben bij goed weer. Heel veel plezier nog. Groetjes😘
  8. Gerlinda Endeman:
    Hoi Anita
    Iedere ochtend vaste prik.
    Bakkie koffie en jouw reisverhaal lezen. Ondanks de regen toch genoten. En die schommel: WOW lijkt me super gaaf!
    Maar blijf liever op de grond.
    Geniet nog van je verder reis, wij genieten mee. Groetjes van ons
  9. Bea Stel:
    13 september 2019
    mooie foto's maar ik ben wel nieuwsgierig, ben je op de schommel geweest of niet
  10. J. Van der Beek:
    13 september 2019
    Ondanks de vele regen zie je toch hele mooie dingen en geniet je met volle teugen. Prachtige verhalen en ook vaak mooie foto’s. Geniet nog maar lekker meisie want het zo weervoorbij. Groetjes van tante Janna en ome Jaap. We kijken al weer uit van jouw volgende verhaal.