Dag 8 Baños 13 september

14 september 2019 - Baños de Agua Santa, Ecuador

Lieve allemaal,

Super leuk dat jullie mij online volgen en om al jullie reacties te lezen
Vandaag weer een super leuke dag gehad en wat hebben we het getroffen met het weer vergeleken met gisteren.Het was de hele dag droog en dat met de mountainbike tour

mountainbike tocht

Vandaag zijn we aan de hand van een speurtocht met de mountainbike de omgeving van Baños gaan verkennen. Door middel van het beantwoorden van vragen en het oplossen van raadsels onderweg, hebben we met de juiste aanwijzingen de eindbestemming gevonden. De route is gelukkig voornamelijk bergafwaarts en leidt ons langs een reeks van mooie watervallen. Onderweg zijn we nog met een soort van kabelbaantje naar de andere kant gegaan, hierdoor had je super mooi uitzicht op de vulkaan. Aan het einde van de rit worden we samen met onze fiets opgepikt en teruggebracht naar het stadje Baños.

mountainbike tocht mountainbike tocht

Terug bij het hotel ben ik samen met Manon , Sietske , Katleen en Caroline lunchen geweest bij een lokaal heel klein bakkers zaakje met drie tafeltjes waar je wat kon eten en drinken. Dit was super leuk want hier kwamen de locals ook zo binnen lopen.
Na de lunch hebben Sietske, Manon, Kathleen en ik nog een massage.
Deze was heeeeeerlijk, ik was helemaal zen.
We hebben Baños nog wat rondgeslenterd en in de kerk nog een kaarsje gebrand voor pa

kaarsje branden voor pa

Vanavond hebben we onze tweede salsa les gehad,deze les was veel leuker dan die we van de week hebben gehad.Maar het blijft best ingewikkeld die Salsa dans

Baños

Baños is een sfeervol stadje aan de voet van de Tungurahua vulkaan, vooral bekend om zijn geneeskrachtige heetwaterbronnen. Wanneer je je hierin onderdompelt, voel je je als herboren.

Baños de Agua Santa, ook wel kortweg Baños genoemd, is een kleine stad en een parochie (parroquia) in Ecuador in het kanton Baños. Het is een toeristische stad, in het dal van de Pastaza-rivier. De weg vanuit Baños door het Pastaza-dal naar Puyo is een veelgebruikte route naar het Amazonegebied. De stad staat dan ook bekend als de Toegang tot de Amazone.

Het klimaat is er vochtig, met een gemiddelde temperatuur van 17°C. Jaarlijks valt er omstreeks 1.300 mm regen, in korte harde regenbuien.

De naam Baños de Agua Santa betekent Baden van het Heilige Water, waarmee verwezen wordt naar de vulkanische warmwaterbronnen die rondom Baños ontspringen.

onderweg met mountainbike tocht

Morgen een vroege wake upe call, we vertrekken dan al om 06.30 uur en reizen dan verder naar Guamote
Benieuwd wat we hier dan allemaal zullen zien en gaan beleven.
Hoop dat er goede WiFi verbinding is, word vervolgt dus…..

Groetjes,
Anita

1. Winanda Brouwer:
    14 september 2019
    Wat leuk weer Anita, en genoeg te zien weer zo te lezen. Ik verwacht natuurlijk wel een salsa dansje als je terug bent op de afdeling haha😀 geniet er lekker van en op naar een nieuwe mooie dag!😘
  2. 14 september 2019
    Wat een verhalen Anita prachtig, mooie foto's weer, en gelukkig een droge dag. hoop dat je vandaag weer leuke dag hebt. Liefs van mij.
  3. Conny:
    14 september 2019
    Mooie verhalen We genieten lekker mee van je vakantie (tussen de steigers 🙈) leuke verslagen en foto s 🥰 Geniet ervan 👍
  4. Gerda Vosman:
    14 september 2019
    Het is wel genieten Anita. Wat heb jij een mooie vakantie. Hele leuke foto's. Nog veel p plezier verder. Kijk weer uit naar het volgende. Groetjes
  5. A.Harms:
    14 september 2019
    Wat een geweldige ervaring toch en wat een prachtige foto's. Ook wij hadden vandaag geweldig mooi weer en veel heisa {muziek } in Heerde.
  6. Evelien Pasman:
    14 september 2019
    Hoi Anita. Je bent actief bezig geweest met mountainbiken. Zo zie je veel en een fijne massage gehad en nog salsales. Van alles wat. Leuke foto s weer. Veel plezier nog en tot horens maar weer. Groetjes😘
  7. Riek en berrie:
    14 september 2019
    Hallo buurvrouwen als wij het zo lezen gaat alles heel goed wat een belevenis wat er allemaal op je pad komt geweldig iets om goed in je geheugen op te slaan geweldig het foto boek word wel weer dik zo als altijd veel liefs van de haasjes
  8. Binet:
    Leuk hoor Anita mooie ervaringen