Dag 1 en dag 2 Amsterdam - Makassar

7 september 2017 - Makassar, Indonesië

Lieve allemaal,

Dag 1 en dag 2 Amsterdam - Makassar

Leuk al jullie reacties weer te lezen.
Hier is dan mijn eerste berichtje uit Sulawesi
Vanmorgen heeft Ingrid mij weg gebracht naar station in Zwolle , ma haar autotje was helemaal vol geladen paste geen drie personen meer in hahaha
Thuis vakantie afscheid van ma en Balou genomen en 11.00 uur waren we op station.
Corinne is er ook al dus hup naar spoor 3A en ja hoor de NS heeft weer een surprise 10 minuten vertraging. Wat is het toch altijd fijn dat ik een trein eerder neem

We komen mooi op tijd aan op Schiphol en nemen eerst een Starbucks bakkie , dat is inmiddels wel een traditie geworden wanneer de reis begint.
De controles zijn weer goed scherp op Schiphol mijn rugzak werd er ook weer uitgepikt, maar wees gerust ik ben niets vergeten hoor !!
We vertrekken op tijd van Schiphol en dan hebben we een giga lange zit naar Jakarta zo`n 14 uur denk ik. eten in het vliegtuig
Als we hier aan komen ben ik al helemaal gaar , slapen in het vliegtuig noway……
Op de luchthaven van Jakarta moeten we nog eens twee uur wachten voor dat de binnenlandse vlucht vertrekt naar Makkasar. Deze vlucht duurt ook twee uur.
Gelukkig hebben we de koffers redelijk vlot
Dag 2 Makassar
Zo begin van de avond komen we aan op de luchthaven van Makassar, de hoofdstad van Sulawesi.
Ik ben helemaal brak van het reizen en zal heel blij zijn als ik een douche en een bed zal zien
Bij aankomst staat onze Nederlandssprekende reisleider al op ons te wachten.Melia Hotel Makassar - Sulwawesi
We worden naar ons hotel gebracht, waar we ons heel snel even op kunnen frissen en dan kunnen genieten van het welkoms diner.

Voor morgen staat er een boottocht op het programma , helaas kan je bij het hotel geen badhanddoeken huren .
Maar geen probleem het hotel heeft wel een andere oplossing , jongen van het hotel die voor de deur staat  word even voor me naar de markt gestuurd en 5 minuten later heeft ie een badhanddoek voor mij gekocht.
Ook weer opgelost.
Ga  nu maar mijn luiken dicht doen , ondertussen is het weer na 23.00 uur geworden en morgen om 7.00 uur gaat mijn wekkertje weer af

Groetjes en tot een volgend berichtje
Anita

1. Reinier:
    7 september 2017
    Slaap lekker, benieuwd hoe je avontuur verder verloopt, geniet er van :)
  2. Gerlinda Endeman:
    7 september 2017
    Sweetdreams...en geniet van je vakantie!!
  3. Karin:
    Veel plezier. ..
  4. Thabita:
    Welterusten Anita
  5. Gerda:
    7 september 2017
    Tot zover geen problemen gelukkig. Slaap lekker en veel plezier morgen.
  6. Ellybekker:
    7 september 2017
    Geniet alweer van je manier van schrijven ! Hoop dat je wat bij getankt bent !
    Hele fijne reis gewenst !
    Elly !
  7. Aldy Ruiter:
    7 september 2017
    Wow wat een lange trip! Maar goed, je bent er: Trusten voor nu❣️
  8. Monique:
    7 september 2017
    Leuk om weer "mee te reizen" met je !
    Groetjes..
  9. Jenny mulder:
    7 september 2017
    Genieten meid heb je dik verdiend
  10. Evelien Pasman:
    7 september 2017
    He Anita. Dat was me al weer een belevenis. Het lange reizen en dan tot slot sat iemand een handdoek voor je koopt ha hs. Denk dat je wel lekker zult slapen. Tot horens
  11. I rietberg:
    7 september 2017
    Leuk een boottocht in het vooruitzicht genieten
  12. Paula Schaart:
    7 september 2017
    Hoi Anita, de kop is eraf en nu maar genieten. Groetjes van Nico en mij.
  13. Wilma Voolstra:
    7 september 2017
    Wat schrijf je leuk, zie het allemaal zó voor me! Weltrusten!
  14. Gea Koopman:
    7 september 2017
    Je reis heb je gehad en nu lekker genieten! Leuk je verhalen te lezen. Groetjes..
  15. Ingrid:
    7 september 2017
    Wanneer je dit leest heb je hopelijk heerlijk geslapen en ben je een beetje bijgekomen van de lange reis. Nu in de relax modus en kan het genieten beginnen. Veel plezier en geniet van alles wat komen gaat. Ps ma vindt het whatsappen met je helemaal geweldig haha. Kus van ons
  16. A.Harms:
    10 september 2017
    Handig zo'n boodschappenjonge en wat leuk om te lezen dat je moeder ook whatsappt