Dag 1 en dag 2 Amsterdam - Makassar

7 september 2017 - Makassar, Indonesië

Lieve allemaal,

Leuk al jullie reacties weer te lezen.
Hier is dan mijn eerste berichtje uit Sulawesi
Vanmorgen heeft Ingrid mij weg gebracht naar station in Zwolle , ma haar autotje was helemaal vol geladen paste geen drie personen meer in hahaha
Thuis vakantie afscheid van ma en Balou genomen en 11.00 uur waren we op station.
Corinne is er ook al dus hup naar spoor 3A en ja hoor de NS heeft weer een surprise 10 minuten vertraging. Wat is het toch altijd fijn dat ik een trein eerder neem

We komen mooi op tijd aan op Schiphol en nemen eerst een Starbucks bakkie , dat is inmiddels wel een traditie geworden wanneer de reis begint.
De controles zijn weer goed scherp op Schiphol mijn rugzak werd er ook weer uitgepikt, maar wees gerust ik ben niets vergeten hoor !!
We vertrekken op tijd van Schiphol en dan hebben we een giga lange zit naar Jakarta zo`n 14 uur denk ik. eten in het vliegtuig
Als we hier aan komen ben ik al helemaal gaar , slapen in het vliegtuig noway……
Op de luchthaven van Jakarta moeten we nog eens twee uur wachten voor dat de binnenlandse vlucht vertrekt naar Makkasar. Deze vlucht duurt ook twee uur.
Gelukkig hebben we de koffers redelijk vlot
Dag 2 Makassar
Zo begin van de avond komen we aan op de luchthaven van Makassar, de hoofdstad van Sulawesi.
Ik ben helemaal brak van het reizen en zal heel blij zijn als ik een douche en een bed zal zien
Bij aankomst staat onze Nederlandssprekende reisleider al op ons te wachten.Melia Hotel Makassar - Sulwawesi
We worden naar ons hotel gebracht, waar we ons heel snel even op kunnen frissen en dan kunnen genieten van het welkoms diner.

Voor morgen staat er een boottocht op het programma , helaas kan je bij het hotel geen badhanddoeken huren .
Maar geen probleem het hotel heeft wel een andere oplossing , jongen van het hotel die voor de deur staat  word even voor me naar de markt gestuurd en 5 minuten later heeft ie een badhanddoek voor mij gekocht.
Ook weer opgelost.
Ga  nu maar mijn luiken dicht doen , ondertussen is het weer na 23.00 uur geworden en morgen om 7.00 uur gaat mijn wekkertje weer af

Groetjes en tot een volgend berichtje