Dag 5 Kuala Lumpur - Kuching

29 september 2018 - Kuching, Maleisië

Hallo allemaal,

Vandaag staat er niet zo heel veel op het programma het is meer een reis dagje we gaan Kuala Lumpur verlaten en gaan naar Borneo waar wij de Orang Oetans en andere dieren zullen gaan zien.
Voor we de bus instappen moeten we eerst onze koffers aanwijzen zodat het zeker is dat de koffer ook daadwerkelijk in de bus zit. Dit is wel een heel goed advies van onze reisleidster, het zal je maar gebeuren kom je op de luchthaven is je koffer nog in het hotel 😱
We vertrekken rond 8.15 uur richting de luchthaven van Kuala Lumpur.
Verkeer zit gelukkig allemaal goed mee, scheelt dat het zaterdag is dan is er een stuk minder verkeer in Kuala Lumpur. We komen mooi op tijd aan op de luchthaven en de koffers worden uitgeladen, missen we toch een koffer ……….  OMG staat de koffer van de reisleidster nog in het hotel 😬🙈  De gids gauw bellen met het hotel en nu brengt het hotel de koffer alsnog naar het vliegveld.
We hebben een group check in dit ging allemaal heel vlot. Ook de beveiliging en douane  waren we allemaal zo door, hier is altijd weer dat vakantie stresje aanwezig , daar kom ik maar niet van af hahaha
We vliegen mooi op tijd en zijn rond een uur of èèn of twee zin we op Borneo.
Na ongeveer een uurtje rijden zijn we in Kuching waar we twee nachten verblijven.

Kuching
Kuching is de hoofdstad van de deelstaat Sarawak op Maleisisch Borneo. Het is de grootste stad in Sarawak met ruim 600.000 inwoners. Veel reisbrochures verwijzen naar Kuching als 'cat city'; omdat het woord Kuching in Bahasa kat betekent.
Er is hier zelfs een kattenmuseum, diverse beelden met katten op rotondes en kruispunten in het centrum, en is de kat het symbool voor de stad geworden. Kuching heeft een grote Chinees-Maleisische bevolkingsgroep, waardoor de stad over het algemeen Chinees aandoet.Kuching
De stad wordt beschouwd als een van de schoonste steden in Maleisië en werd ooit verkozen tot een van 's werelds meest gezonde steden om in te wonen. De gezellige stad heeft leuke markten, tempels en oude gebouwen en ligt aan de zuidelijke oevers van de Sarawak-rivier. Kuching is de grootste stad van Sarawak en is heel erg uitgestrekt. De verschillende wijken worden met elkaar verbonden door grote parken en recreatiegebieden. De levendige boulevard aan de rivier is de ontmoetingsplaats; er zijn leuke eettentjes en tuinen met bougainvilles. Achter de boulevard zijn gezellige straatjes met antiekwinkels.

We zitten nu in het Hilton Hotel in Kuching en ik heb mij hier toch een kamer, heb zelfs een woonkamertje apart.kaarsjes voor pa
Zodra we de koffer op de kamer hadden zijn we  in Kuching wat rond gaan lopen en even een snackje bij de locals gegeten . Heb satéstokjes gehad en nog wat maar weet zo de naam even niet meer, maar het smaakte goed. Dit was in China Town van Kuching . We komen ook langs Chinese tempel altijd weer leuk om te zien, hier hebben we nog kaarsjes gebrand voor onze dierbaren die niet meer bij ons mogen zijn.
Rond half zeven moeten we weer in de lobby staan en lopen we naar het restaurant voor het kennismakingsdiner, het was heel gezellig en het eten weer heel lekker.
Wat het eten betreft zit ik hier wel heeeeel goed, wat is de Aziatische keuken toch fantastischWelkomsdinder
We gaan nog even met z`n allen koffie / cappuccino drinken het duurde even voordat het gebracht werd  maar dan kreeg je ook wat , het leek wel gewone koffie met melk ipv cappuccino hahaha

Morgen 6.15 uur wake up en om 8.30 uur vertrekken we naar het Bako National Park en hopelijk kunnen we daar tijdens de wandeling wat dieren spotten. Kan kiezen tussen twee wandelingen pittige klim en klauteren of de makkelijker route, morgen ter plekke maar kijken wat het gaat worden……….