Dag 16 - Langkawi

10 oktober 2018 - Pulau Langkawi, Maleisië

Hallo allemaal,

De laatste paar dagen van mijn reis de rondreis zit erop, nu relaxen op Langkawi
De reisblog zal dus dan ook wat minder actief zijn, ook jullie hebben dan rust hahaha

Vanmorgen rond kwart voor negen ben ik samen met nog negen andere reisgenoten vertrokken voor de Mangrove tour, weer een schitterende dag gehad.
Vanuit het hotel worden we naar een kleine haven aan een rivier gebracht.Mangrove tocht Vandaar maken we per boot een interessante tocht door het mangrove woud. De planten en bomen staan in het zoute water en fungeren zo als kraamkamer van vele vissen en schelpdieren.
Hier lopen we ook door een druipsteengrot met honderden vliegende honden (vleermuissoort). Deze bleven gelukkig mooi hangen ben niet zo`n liefhebber van de vleermuizen
Ook zijn wij getuige van het voeren van adelaars,dit was schitterend
Het varen door de mangrove was schitterend af en toe even vol gas en scherpe bochten. Onderweg genoeg apen langs de kant gezien , de boot ging hier nog even stil liggen om ze wat fruit te geven.aapjes voeren
De apen zijn zo brutaal springen gewoon in het water en zwemmen naar de boot.
We hadden ze zelfs op de boot zitten
Tevens brengen we een bezoek aan een vissersfarm hier zagen we aparte vissen die je met de hand kon voeren of geaaid kon worden. Hier hebben we ook de lunch gegeten.
We varen vol gas naar open zee hier kan je Thailand zien liggen, ook zien we hier dolfijnen zwemmen super gaaf om te zien,maar zo moeilijk om ze op de foto te krijgen.
Ook zijn we op het strand van Robinson Island geweest op tv lijkt het heelwat maar het is echt een heel klein strandje.
Rond drie uur zijn we weer terug in het hotel.

Samen met Caroline ben ik nog met de kabelbaan helemaal naar boven gegaan,een super uitzicht heb je dan !Uitzicht boven bij de kabelbaan
De kabelbaan van Langkawi is eigenlijk een must tijdens een vakantie in Langkawi, de 2.2 kilometer lange kabelbaan vertrekt vanaf de noordwestzijde van het eiland en brengt je helemaal naar de 700 meter hoge top van Mount Machinchang. Vanaf hier zijn de uitzichten overweldigend mooi! Wij konden zelfs  het Berjaya Langkawi Resort te zien liggen!

Langkawi
Langkawi is een geweldige plek om de laatste dagen te genieten van de zon en zee, dit gaan wij dan ook zeker doen
Het heeft hagelwitte stranden en een heldere zee.
Langkawi bestaat uit circa 100 bounty eilandjes, waarvan Pulau Langkawi de grootste is. Langkawi is de meest populaire strandbestemming in Maleisië
Langkawi, officieel bekend als Langkawi, het juweel van Kedah (Maleis: Langkawi Permata Kedah), is een district en een archipel van 99 eilanden (+ 5 kleine eilanden zichtbaar alleen op laag tij) in de Andaman Zee ongeveer 30 kilometer uit de kust van het vasteland van noordwestelijke Maleisië. De eilanden zijn een deel van de Braziliaanse deelstaat Kedah, oftewel grenzend aan de Thaise grens. uitzicht van uit mijn hotelkamerVeruit de grootste van de eilanden is het gelijknamige Langkawi Island (Pulau Langkawi), met een bevolking van sommige 64,792; het alleen andere bewoonde eiland wordt in de buurt van Tuba eiland. Langkawi is een Keniaans district, met de stad Kuah als zijn grootste stad.
Langkawi is een belastingvrije eiland.

Vanavond hebben we met een stel van de groep voor de laatste keer samen gegeten, we hebben er maar gelijk een feestje van gemaakt en Dries maar jarig gemaakt. Er gingen muzikanten voor hem Happy Birthday spelen en hij kreeg een mooi toetje. Dries wist van niets dus
Morgen middag gaat een groot deel van de groep naar huis , wij blijven met z`n vieren hier nog tot zaterdag. Dan zal het wel de laatste dagen voor ons heel rustig gaan worden.
En dan is het twee dagen even helemaal niets doen , op de massage na dan hahaha

Groetjes
Anita

1. Jose:
    10 oktober 2018
    Wauw weer een mooi verhaal en foto's geniet nog van je laatste dagen
  2. 10 oktober 2018
    Zoals gewoonlijk weer volop genoten van de mooie foto's, vooral die van die brutale apen wel leuk trouwens, ook het mooie verslag was weer toppy. Anita geniet nog lekker van je laatste dagen daar. Liefs van mij. ❤️
  3. Evelien Pasman:
    10 oktober 2018
    He Anita, Prachtige foto s weer en een mooi verslag. Toch nog weer een actieve dag gehad. Apart met al die vleermuizen in dd grot en prachtig die apen op de boot.Lekker relexen en geniet nog van je laatste vakantie dagen. Liefs Evelien
  4. Gerda Vosman:
    10 oktober 2018
    Weer genoten van je mooie verhalen en foto's. En dan is het mnaar zo ineens weer voorbij. Geniet nog lekker even van je laatste dagen daar. Goede reis terug. Oost West,thuis best.
    Groetjes Gerda
  5. Yvonne de Wit:
    11 oktober 2018
    Nog even lekker genieten,Anita !
  6. Ingrid:
    11 oktober 2018
    Hey zus, geniet van je laatste dagen in Maleisië. Na die inspannende reis wel ff lekker toch. 😘
  7. Carolien van Essen:
    12 oktober 2018
    Thanks Anita voor je reisblog wij reisden met je mee. We geniten elke dag van je blog. En wat hadden we het gezellig. We zien elkaar. Gr Dries en Carolien
  8. A.Harms:
    12 oktober 2018
    Geweldig die foto's en prachtige verhalen.
  9. Paula:
    12 oktober 2018
    Spectaculair Anita alles wat je meemaakt,zo'n pijlstaart vis kan nog wel eens gevaarlijk zijn en die apen zien er brutaal uit. Goede reis terug meid.
  10. Ina:
    12 oktober 2018
    Mooi verhaal en mooie foto's ook van de vleermuizen en de aapjes op de boot geniet nog even van je laatste dagen groetjes