Dag 14 Heilige Inca Vallei - Aguas Calientes

22 september 2016 - Machu Picchu, Peru

Hoi allemaal

Internet valt iedere keer uit , dus hoop dat ik het verslag kan plaatsen.
Vanmorgen was ik bezig met de foto`s en in èèn keer is het weer gebeurd.
Nu zit ik in Aguas Calientes weer het zelfde liedje , internet valt iedere keer weer weg.
Heb nu ook de rest van de foto`s wat bij het verslag van gisteren hoort nu kunnen plaatsen

Vandaag uit kunnen slapen , hoefde pas om 11.00 uur uit te checken en dan ben je nog weer vroeg wakker.
Vanuit Ollantaytambo vertrekt om +/- 12.50 uur  de trein naar de bij Machu Picchu gelegen nederzetting Aguas Calientes.Trein naar Aguas Calientes
De treinrit duurt ongeveer anderhalf uur , deze rijd door een overweldigende  riviervallei met steile bergwanden.
Ik zat eigenlijk aan de verkeerde kant om goed foto`s te kunnen maken.
Ben dus iedere keer even bij de uitgang voor het raampje gaan staan om zo wat foto`s van de prachtige omgeving kunnen maken.

Ollantaytambo
Ollantaytambo is een stad en een Inca archeologische site in het zuiden van Peru ongeveer 60 kilometer ten noordwesten van de stad Cusco . Het is gelegen op een hoogte van 2792 meter (9160 voet) boven de zeespiegel in het district Ollantaytambo , provincie van Urubamba , regio Cusco . Tegenwoordig is het een belangrijke toeristische trekpleister vanwege de Inca gebouwen en als een van de meest voorkomende uitgangspunten voor de vier dagen, drie nachten wandeling bekend als de Inca Trail .En het treinstation waar de trein vertrekt naar Aguas Calientes. , wat dicht bij Machu Picchu is.

Aguas Calientes
Aguas Calientes is de toeristische naam voor Machupicchu Pueblo, een dorp in Peru bij de Urubamba Rivier. Het is bekend door het wereldwonder Machu Picchu, wat een paar kilometer verderop ligt. De enige manier om in Aguas Calientes te komen is met de trein, of lopend met de Inca Trail. Er zijn veel restaurants, muzikanten en hotels. Er is ook een warmwaterbron, waar de naam van dit dorp op is gebaseerd. Aguas betekent namelijk het water in het Spaans, en Calientes betekent warm.

Aguas Calientes heeft verschillende treinsporen vanaf de stad Cusco. Deze treinen zijn voornamelijk voor toeristen die naar Machu Picchu willen.Aguas Calientes
De trein rijd dan ook dwars door het dorpje heen langs de terrasjes , wel komisch om dit te zien. Zit je op terras rijd de trein langs je neus voorbij.
Bij het treinstation is een grote overdekte markt, met aansluitend de winkelstraten en het grote plein waar een groot standbeeld staat.
Hier hebben we vanmiddag ook even rondgelopen en gezellig even op terrasje gezeten

Vanavond gaan we met z`n zeven eten , ook wel raar dat je dan ineens maar met zo`n klein groepje nu bent.
Denk dat ik geen oog dicht doe vannacht , als ik mijn raam uit kijk dan is mijn uitzicht het station met ronkende treinen onder mijn raam,
Morgen heeeeel vroeg mijn bed uit , 4.30 uur en om 5.30 uur vertrekken we naar de Machu Picchu.
Ben wel heel erg benieuwd hoe dit zal zijn.
Hoop dat ik morgen internet heb zodat ik het jullie ook kan laten zien

Groetjes
Anita

1. Reinier:
    23 september 2016
    Mooi zo'n treinreis lijkt mij. Op TV bij programma's als rail away wel gezien van treinen die bijna de verf van de huizen schrapen omdat ze midden door dorpjes en steden rijden. Jammer dat de verslagen niet altijd in 1x lukken, maar je kan volgens mij ook niet hetzelfde verwachten als van je Wi-Fi thuis.
    Als je steeds vroeg op moet is een dagje wat later op pad niet verkeerd.
    Veel plezier nog.
  2. Winanda:
    23 september 2016
    Pff wat leuk zeg om je te volgen ..maar brr het is niks voor mij hihi ,ik ben niet zo'n waaghals lekker eten keer wat uitslapen daar ook al ben je dan vroeg wakker, je hoeft in elk geval niet op tijd te staan. Mooie foto's ook weer Anita. Geniet er nog lekker van daar. ✋✋✋
  3. Winanda:
    23 september 2016
    Hihi beetje gek getypt zie ik dat pff moest later in een zin anita
  4. Gerda vosman:
    23 september 2016
    Wow wat mooi allemaal Anita. En wat vertel je ons veel. Mijn broer heeft in juli deze reis gemaakt maar heeft mij niet zoveel verteld dan wat jij nou allemaal doet. Geniet nog naar even. Kijk weer uit naar het volgende. Groetjes Gerda
  5. A.Harms:
    23 september 2016
    Prachtige uitzichten ach en van dat treinengeluid trek je je maar niks van aan en ga gewoon slapen.
  6. Yvonne:
    24 september 2016
    Ach ja, Anita. ...trek je maar niets aan van die treinen.
    Morgen maakt alles weer goed
    Groetjes