Dag 18 Cusco – Lima

26 september 2016 - Lima, Peru

Hallo allemaal

Vandaag een klein verslag , eigenlijk ben ik al een beetje met de terugweg naar Nederland bezig
Vanmorgen zijn we rond 9.15 uur opgehaald bij het hotel en richting de luchthaven van Cusco gegaan.
Deze luchthaven ligt midden in de stad , heel bizar is dat.
Vandaar hadden we de binnenlandse vlucht naar Lima.Binnenlandse vlucht naar Lima
Alles verliep heel vlot en rond een uur of drie half vier waren we in het hotel in Lima.Het hotel ligt net buiten het stadscentrum in de wijk Miraflores, één van de rijkere wijken van Lima. Veel reizigers overnachten hier omdat het er 's avonds en 's nachts veiliger is dan in het stadscentrum.

We kunnen al inchecken voor de vlucht naar Amsterdam ( KL 744 ) dat hebben we dan ook maar eerst gedaan.
Morgen worden we om 16.15 uur ( bij jullie 23.15 uur) naar de luchthaven gebracht.
Als alles mee zit dan gaan we om 20.00 uur (bij jullie 03.00 uur) de lucht in en landen wij woensdag om 15.25 uur.

Nadat we ingecheckt hebben wij even snel bij de Subway een broodje gegeten en vanavond de laatste keer met z`n allen in Peru eten.
Morgenvroeg ga ik met nog een aantal reisgenoten een stadstour doen door Lima met de Mirabus.
Ja , ik weet het jullie zijn stom verbaasd dat ik op de dag van vertrek nog wat ga ondernemen.
Ben alvast een beetje op internet gaan kijken wat deze tour zo`n beetje inhoud.
Met deze stadstour (uit de bus) zullen we de belangrijkste toeristische attracties van het historische centrum van Lima en Miraflores gaan zien.Onder andere zullen we dan de prachtige koloniale en republikeinse architectuur van het centrum van Lima gaan zien,  cultureel erfgoed waar de stad het jaar 1535 werd opgericht.
Onder ander zullen we  de Plaza de Armas, Plaza San Martin, het Congres Square, het Park Reserve, Exposition Park, de Paseo de los Héroes Navales, het Paleis van Justitie gaan zien en een bezoek aan de kathedraal,Dat is wat ik zo kan vinden.

Lima
Lima heeft een ontwikkelde toeristische industrie, gekenmerkt door zijn historische centrum , archeologische sites, nachtleven, musea, galeries, festivals en tradities. Lima is de thuisbasis van restaurants en bars met lokale en internationale gerechten.

Het historische centrum , bestaande uit de districten van Lima en het Rímac , werd uitgeroepen tot een World Heritage Site door UNESCO in 1988. Enkele voorbeelden van koloniale architectuur zijn het klooster van San Francisco , de Plaza Mayor , de kathedraal , Klooster van Santo Domingo en het paleis van Torre Tagle .

Een rondleiding door kerken van de stad is een populair circuit. Een tocht door het centrum van de wijk bezoeken kerken uit de 16e en 17e eeuw, de meest opmerkelijke daarvan zijn de kathedraal en het klooster van San Francisco, gezegd te worden met elkaar verbonden door ondergrondse catacomben .Beide bevatten schilderijen, Sevilian tegels en gebeeldhouwde houten meubels.

Opvallend is ook het heiligdom van Las Nazarenas , het punt van oorsprong voor de Heer van Wonderen , waarvan de festiviteiten in de maand oktober vormen de stad de meest belangrijke religieuze gebeurtenis. Sommige delen van de muren blijven en worden bezocht door toeristen. Deze voorbeelden van middeleeuwse Spaanse forten werden gebouwd om de stad tegen aanvallen van piraten en verdedigen kapers .

Stranden worden bezocht tijdens de zomermaanden, gelegen langs de Pan-American Highway , in het zuiden van de stad in wijken zoals Lurín , Punta Hermosa, Santa María del Mar (Peru) , San Bartolo en Azië .

De buitenwijken van Cieneguilla , Pachacamac en de stad Chosica , zijn toeristische attracties onder de lokale bevolking. Omdat ze zich op een grotere hoogte dan Lima, krijgen ze meer zon in de winter maanden, iets dat de stad en vaak ontbreekt onder seizoensgebonden mis

Vanavond dan de laatste nacht in Peru en woensdag weer lekker thuis slapen
Waarschijnlijk zal dit het laatste berichtje uit Peru zijn.
Mocht het me morgen nog lukken om van de Mirabus stadstour te vertellen dan doe ik nog een berichtje.

Veel liefs en misschien tot morgen
en anders zie ik jullie woensdag avond weer

Dikke kus,
Anita

1. Evelien Pasman:
    27 september 2016
    Hey Anita. Wat gaat een vakantie toch snel voorbij he. Je hebt veel gezien eb beleefd en wij ook. Leuk dat je nog een stadstour gaat doen. Een hele goede vlucht gewenst en tot horens. Liefs vanbons allemaal xxx
  2. Ilse de Witte:
    27 september 2016
    Geniet nog van je laatste dag en een hele goede terugreis. Je hebt weer heel veel indrukken opgedaan. Nu straks weer lekker nagenieten van je foto`s. Groetjes Ilse
  3. Roelievdmolen..:
    27 september 2016
    Hallo Anita.de reis zit er bijna op.jij hebt genoten.maar ook ik van al die prachtige informatie en foto.s.Dank daarvoor.Wens je een goede thuisreis.en wij zien elkaar Zomdag.Liefs en knuffel.van tante Roelie.
  4. Winanda:
    27 september 2016
    Hihi anita, ik ben niet stomverbaasd dat je op de dag van vertrek nog iets gaat ondernemen. Je bent er nu ..en kan nu nog even wat zien, dus waarom niet. Geniet er nog maar lekker van en een hele goede terugreis!groetjes winanda
  5. Reinier:
    27 september 2016
    Mooi dat je op de laatste dag ook nog wat gaat ondernemen, je hebt nu de mogelijkheid en gaat niet volgende week terug om dat te doen. Geniet er nog even van en goede reis terug naar huis.
  6. Gerda vosman:
    27 september 2016
    Bedankt voor je mooie verhalen. Goede vlucht/reis en tot ziens in de Isala. Groetjes Gerds
  7. J. Van der Beek:
    27 september 2016
    Anita bedankt voor je mooie verhalen en foto's, geniet vandaag
    nog maar extra en we wensen jullie een goede en voorspoedige
    vliegreis terug en tot zondag.
  8. Yvonne:
    Hoi Anita.
    Andre en ik wensen je een hele veilige en goede terugreis.
    Veel gezien in Peru
    Zelfs op de laatste dag
    Geniet er heerlijk van.
    Groetjes van ons.
    Xxxx
  9. A.Harms:
    27 september 2016
    Groot gelijk dat je de laatste dag nog iets onderneemt . Zo te lezen kun je vannacht uitslapen haha. Goede reis terug.