Rondreis Ecuador

23 juni 2019 - Wezep, Nederland

Hallo allemaal,

In januari tijdens de vakantiebeurs mijn 14e verre reis geboekt, dus word het wel weer eens tijd voor een update van m`n reisdagboek.

Voor de elfde keer mogen jullie mijn avonturen via internet gaan volgen!
Ditmaal niet vanuit Azië maar de andere kant van de wereldbol: Midden - Zuid Amerika  !
​Namelijk Ecuador !

route rondreis Ecuador

Op vrijdag 6 september 2019  vertrek ik naar Ecuador voor de 17- daagse single groepsrondreis Enerverend Ecuador, uiteraard weer met Fox
Inmiddels via het Forum van Fox reizen - Facebook en WhatsApp is er al contact met reisgenoten.

Doordat wij 6 september heel vroeg op Schiphol moeten zijn heb ik samen met nog een aantal reisgenoten een hotel overnachting in de buurt van Schiphol geboekt. Dus mijn reis begint dus een dagje eerder en iets wat meer relaxter, de vertrek dag is altijd al zo`n stress dag voor mij

Best Western Plus Amsterdam Airport hotelWe krijgen een uiterst gevarieerde rondreis langs de vele hoogtepunten van Ecuador te zien!

We ontdekken onder meer prachtige koloniale steden, ongerepte regenwouden en imposante vulkanen. Ecuador wordt met recht 'de wereld in één land' genoemd. Van bergen tot jungles en heerlijke stranden, in Ecuador komen we het allemaal tegen.

Tijdens deze reis komen wij  in contact met de lokale bevolking. De vriendelijke inwoners van Ecuador ontvangen ons met open armen. We doen onderweg verschillende vrijwilligersprojecten aan, waar we kennis maken met de locals en hun gewoontes.

We overnachten in comfortabele toeristenklassehotels én in een bijzondere lodge in de jungle, aan de oever van de Napo rivier. Hier verblijven we op basis van volpension en de excursies in de omgeving zijn inclusief! Deze lodge is de perfecte uitvalsbasis om het omliggende Amazone gebied te verkennen. Zo verblijven we comfortabel op een onvergetelijke locatie!

We ontdekken de interessante cultuur en de prachtige natuur van het mooie Ecuador

Locals in Guamoteec_ban_loopbrug_b

Zij nemen ons mee naar het hart van de bestemming tijdens onze excursies,  waarbij wij het échte Ecuador leert kennen. Zo bezoeken we een kinderopvang in Villa Ticca en het vrouwen community project in Calpo. Ook het diverse landschap van Ecuador zal ons verrassen. Wij gaan mee op een boottocht door de mangroves, bezoeken een botanische jungletuin en dat is niet alles!

Een complete reis boordevol hoogtepunten.
Weer iets leuks om naar uit te kijken !!

Veel liefs,
Anita

1. Ingrid:
    Wordt vast weer een fantastische reis. Veel Suc6 met de voorbereidingen 😘
  2. Caroline de Bruijn:
    23 juni 2019
    Leuk Anita kunnen wij je volgen..
    Is t net of we erbij zijn.
    Groetjes van de zusjes Jopie en Caroline.
    😁💗
  3. Ellybekker:
    Lieve Anita .
    Ga je zeer zeker volgen ! En je mooie verhalen lezen , en foto's bekijken ! Geniet nu al ! Vr gr Elly Bekker
  4. 23 juni 2019
    Hoi
  5. Evelien Pasman:
    23 juni 2019
    Hoi Anita. Dat wors weer een mooie belevenis en voor ons weer mooie verhalen. Kijk er weer naar uit. Groetjes Evelien
  6. Jannette:
    23 juni 2019
    Ik heb er nu al weer zin in om jou belevenissen te zien en te lezen leuk leuk leuk
  7. Linfa:
    23 juni 2019
    Dat wordt weer een mooi avontuur Anita. Ik kijk er naar uit om alles weer te lezen en je mooie foto’s te bekijken.
  8. Sietske Terpstra:
    24 juni 2019
    Heb er ook erg veel zin Anita.Zie je bij de kennismaking in juli.
    Groetjes Sietske
  9. Yvonne:
    24 juni 2019
    Reis toch zo stiekem een beetje mee. Heel veel plezier