Dag 12 Bali - Gili Trawangan

17 september 2017 - Gili Indah, Indonesië

Hallo allemaal,

Ben inmiddels  aangekomen op Gili Trawangan , Wifi doet het hier weer goed dus kan mijn blog weer bijhouden

Vanmorgen vroeg opgestaan en om 7.00 uur zijn we vertrokken , vandaag maken we de oversteek naar Gili Trawangan.
Eerst moeten we nog zo`n ander half uur rijden voordat wij bij de haven aan komen.
Hier moeten we even wachten voordat we de boot op kunnen , het is er een drukte van komen en gaan van busjes. Erg rommelig allemaal.Gili Trawangan
Na een poosje wachten kunnen we op de boot , dit is een grote speedboot
We varen zo`n anderhalf uur en dan komen we aan bij Gilli Trawagan.
Wow wat een mooi helder blauw water en witte stranden zeg.
Bij aankomst worden wij  opgewacht door de lokale vertegenwoordiging van Fox die ons naar het hotel brengt.
Wij en de koffers worden met paard en wagen naar het hotel gebracht.
Het ziet er allemaal hel erg gezellig uit , doet mij beetje denken aan Ibiza sfeertje.
We moeten weer even wachten voordat wij de kamers op kunnen dus van deze tijd maar gebruik maken om te lunchen.Gili Trawangan
Weer hebben we een fantastische kamer , leg de spullen weg en ga het plaatsje even door.
Ziet er allemaal heel gezellig uit , allemaal leuke tentjes langs het strand waar je kan eten en drinken.Steegjes met leuke winkeltjes.
Wat wel lachen is dat je bij veel winkeltjes je schoenen uit moet doen

Gili-eilanden
Gili Trawangan behoort tot de Gili-Eilanden en is de grootste van de drie.
De Gili-Eilanden staan bekend om de prachtige witte stranden en de kleurrijke onderwaterwereld. Gili Trawangan is slechts 3,5 vierkante kilometer groot en heeft alleen wandelpaden, er is geen gemotoriseerd vervoer aanwezig. Dit draagt bij aan de relaxte sfeer op het eiland.

Met de term Gili-eilanden wordt doorgaans de tropische eilandengroep ten noordwesten van Lombok (Indonesië) aangeduid. zwembadDe groep bestaat uit de eilanden Gili Air, Gili Meno en Gili Trawangan. Gili Trawangan is het grootste eiland en bevat ook de meeste uitgaansmogelijkheden en toerisitische faciliteiten. De eilanden zijn per snelboot te bereiken vanaf Bangsal en Bali.

De term "Gili" betekent in Sasak "klein eiland". Rondom Lombok liggen meer dan 25 Gili's. Voor de kust van Lembar liggen de zuidelijke Gili's waaronder Gili Nanggu en Gili Tangkong. Met de vestiging van enkele hotels krijgen deze eilanden de laatste jaren steeds meer aandacht van toeristen

Gili Trawangan
Het grootste eiland is Gili Trawangan , dit eiland ligt het meeste westelijk en dat wordt ook wel het party-eiland genoemd. Hier is het ook het drukst, het is met name een super populaire plek onder backpackers. Dat merk je al op de boot, want de meeste mensen stappen op Gili Trawangan aan wal.
Ondanks dat dit gili eiland het grootste is, kun je nog steeds gemakkelijk een rondje rondom het eiland lopen of fietsen in minder dan twee uur. Op dit eiland vind je de meeste hotels, barretjes en plekken om uit te gaan. Ook is er 's avonds een foodmarket waar je heerlijk Indonesisch kunt eten. Op Gili Trawangan zijn geen auto's te vinden, dan kun je met een paard en wagentje daar je gebracht wilt worden

Bevolking
De eilanden worden vooral bevolkt door Sasak, vissers van het nabijgelegen Lombok die leven van toerisme en visserij.Gili Trawangan
Koraal
Alle eilanden staan bekend om hun duikmogelijkheden. Door een constante watertemperatuur van 30 graden Celsius zijn er veel soorten vissen - waaronder haaien - aan te treffen. Door dynamietvissen is een aantal jaar geleden het aanwezige koraal rondom Lombok verwoest. Het Gili Eco Trust probeert de schade te herstellen met het project Biorock, dat gebruik maakt van onder andere elektriciteit om koraal weer snel aan te laten groeien.

Vanavond de boel maar eens in het donker verkennen dat zal er ook vast gezellig uit zien , dat was het vanmiddag al.

Weet nogt niet wat er morgen op de planning staat nog even bekijken wat het gaat worden snorkelen of fietsen of .....

Groetjes en tot morgen
Anita

1. Ingrid:
    WoW nou ik zeg zon zee strand en snorkelen 💪🏼👌🏼😘. Geniet ervan 😘
  2. Winanda:
    Echt genieten Anita!
  3. Tiny:
    17 september 2017
    geniet er lekker van heb ik in Zambia ook gedaan
  4. Evelien Pasman:
    17 september 2017
    He Anita. Wat is het daar mooi. Wat een blauwe lucht en mooie stranden. Grappig dat je schoen in sommige winkels uit moest doen. Prachtige foto s. Heel veel plezier daar. Groetjesxxxxx
  5. Linfa:
    17 september 2017
    Dat ziet er echt prachtig uit zeg. Dat worden weer veel mooie foto's. Geniet maar lekker daar.
  6. Gerda Vosman:
    Wow wat mooi. Nog maar even heerlijk genieten. Groetjes
  7. Yvonne:
    18 september 2017
    Wow!!
    In een woord prachtig daar.
    Parelwitte stranden en blauwe lucht.
    De paarden zien er tenminste goed verzorgd uit.
    Daar let ik op ( ha ha)
    Mooie foto's, dat wordt weer genieten.
    Veel plezier!

Liefs van ons.
  8. A.Harms:
    20 september 2017
    Wat ziet dat er toch weer prachtig uit.
  9. I rietberg:
    20 september 2017
    Mooi verhaal weer en lekker rustig zondet gemotoriseetd verkeer genieten groetjed