Nieuwe reis, de reisplannen zijn wat veranderd.....

29 juni 2020 - Wezep, Nederland

Hallo allemaal,

In januari tijdens de vakantiebeurs heb ik mijn 15e verre reis geboekt, dus word het wel weer eens tijd voor een update van m`n reisdagboek.

Voor de twaalfde keer mogen jullie mijn avonturen via internet gaan volgen!
Ditmaal niet vanuit Midden - Zuid Amerika maar de andere kant van de wereldbol: Azië!
​Namelijk Vietnam- Laos en Cambodja!

Op de vakantiebeurs heb ik de 19 daagse single reis Vietnam - Laos - Cambodja geboekt met vertrek op maandag 5 oktober 2020 , uiteraard weer met Fox😍

Fox vakantiebeurs

Inmiddels via het Forum van Fox reizen - Facebook en WhatsApp is er al contact met aardig wat reisgenoten, en is het al een gezellige boel.😄

En dan is het Maart.......en krijgt ook Nederland te maken met het Coronavirus😥

Wereldbol Corona virus

Eerst dacht ik nog oooh ik ga pas in oktober dan is Coronavirus vast al weer weg.
Maar we zijn inmiddels alweer paar maandjes verder en helaas is het Coronavirus er nog steeds, wereldwijd is het erger geworden en is het inmiddels al een pandemie.
Hebben veel landen hun grenzen gesloten en ligt het vliegverkeer plat.....

Er komen steeds meer maatregelen in binnen en buitenland.
Vliegverkeer begint inmiddels wel weer wat op gang te komen maar met mondkapjes op.
Temperatuur zal gemeten worden op bepaalde luchthavens, bepaalde landen moet je gezondheid verklaring invullen en ga nog maar even door met de maatregelen die per land verschillen......😬🙈

Ik begin me dan ook toch wel meer zorgen te maken over mijn reis wat pas in oktober plaats zal gaan vinden .....
Ik zie het dan ook helemaal niet zitten dat ik in oktober ontspannen en relaxt op reis zal gaan door Vietnam - Laos en Cambodja.😥
Vooral deze landen zullen de maatregelen veel strenger zijn dan wat ik hier in Nederland gewend ben.
Momenteel tijdens het schrijven van m’n reisblog is het ook nog helemaal niet mogelijk om te reizen buiten Europa.

Ik heb voor mijzelf dus besloten dat ik dit jaar niet op reis zal gaan😥

Ik ga niet afwachten wat ministerie van buitenlandse zaken en de reisbranche gaat beslissen om wel of niet te kunnen reizen in oktober.
Inmiddels meerdere malen contact gehad met Fox wat te doen met mijn reis....
Gelukkig bied Fox mij de mogelijkheid om de reis om te boeken naar 14 september 2021, deze mogelijkheid heb ik dan ook heel graag aangenomen 😊

Helaas kunnen jullie dit jaar dus niet met mij online mee reizen😥
Maar houden jullie de reis naar Vietnam- Laos en Cambodja tegoed voor september 2021,

Route rondreis

Ik zal dan een indrukwekkende en uitgebreide rondreis door het oude Indochina gaan maken. Zal dan in 19 dagen de hoogtepunten van Noord-Vietnam, Laos en Cambodja ontdekken, drie bijzondere bestemmingen met elk een heel eigen karakter.

In het prachtige Vietnam start ik in de bruisende hoofdstad Hanoi. We verkennen het oude centrum met zijn historische straatjes en zie in de gebouwen en het eten de Franse overheersing terug. Nadat we Hanoi hebben kunnen ervaren, trekken we de bergen in naar het stadje Sapa dichtbij de grens met China. Hier maken we een aantal wandelingen door de omgeving langs prachtige rijstterrassen waar de kleurrijke bergvolkeren het land bewerken. Een uniek plaatje!
Bezoeken we lokale dorpjes en kom ik in aanraking met de verschillende culturen en gebruiken.

Sapa’s

We vervolgen de reis in buurland Laos, de nog weinig bezochte parel van Azië. Het prachtige stadje Luang Prabang lijkt wel een waar openlucht museum! Bezoeken we de mooie Kuangsi watervallen en varen we over de Mekong rivier naar de interessante Pak Ou grotten. Door een landschap van karstgebergten rijden we verder naar Vang Vieng waar we een fietstocht maken door schitterende natuur met bijzondere grotten. In de hoofdstad Vientiane zien we enkele Frans-koloniale gebouwen en is het alweer tijd om op een vlucht te stappen die ons naar Cambodja brengt.

In Cambodja begint onze ontdekkingstocht in de hoofdstad Phnom Penh, met zijn beruchte Rode Khmer verleden dat goed terug te zien is bij de indrukwekkende Killing Fields en Tuol Sleng gevangenis. Ook bezoeken we het Koninklijk Paleis dat gebouwd is door de Fransen en waar we de spectaculaire zilveren pagode bewonderen.

Soms giving ceremonie van de monniken

Dan op naar het wereldberoemde Angkor tempelcomplex vlakbij het provinciestadje Siem Reap. Per tuktuk verkennen we deze schitterende bouwwerken die met recht op de Werelderfgoedlijst van UNESCO staan.

Ik zal met FOX het oude Indochina gaan ontdekken tijdens deze schitterende rondreis!

Een complete reis boordevol hoogtepunten.
Alleen moeten we nu nog een jaartje wachten🙁
Hopelijk is Corona dan de wereld uit, zodat er weer ontspannen en relaxt  gereisd kan worden.....

Veel liefs,
Anita

1. Jolanda van der Vegte:
    29 juni 2020
    Hopelijk kan je volgend jaar zonder problemen je koffer in pakken en lekker van je vakantie genieten!
  2. Gerda Vosman:
    29 juni 2020
    Ik denk heel verstandig Anita!!!!
    Volgend jaar geniet ik weer van je verhalen.
  3. Carolien van Essen:
    29 juni 2020
    Heel verstandig Anita, ook wij gaan NIET naar Sri Lanka in september. In overleg met Fox hebben wij ons geld terug gekregen. Wij gaan nu een week naar Cochem en een week naar Vianden. Voor het eerst in 30 jaar met de auto op reis. Hopelijk is er snel een vaccin voor Covid 19 en kunnen we weer verrre reizen maken.
  4. Bea Huls:
    29 juni 2020
    Wat in het vat zit anita.super dat je reis hebt kunnen verzetten
  5. Caroline de Bruijn:
    29 juni 2020
    Goed besluit Anita, zal voor je duimen dat
    de reis volgend jaar wel door gaat.
    Ga ik je blog zeker weer volgen en mee genieten.💞
  6. Evelien Pasman:
    29 juni 2020
    Goede beslissing Anita. Kijk al weer uit naar volgend jaar dat we je mogen volgen😘
  7. Willie:
    29 juni 2020
    Jammer hoor ,maar ook wel fijn voor je moeder en Ingrid
  8. Ria:
    29 juni 2020
    Hopelijk komt het helemaal goed volgend jaar !!! Je hebt nu wel extra tijd om er naar uit te kijken. .. 😅🤗🤭🤭
  9. Linfa:
    30 juni 2020
    Je hebt helemaal gelijk om een jaartje te wachten. Natuurlijk is het jammer maar het is belangrijk dat je er een goed gevoel bij hebt.
  10. Gerda:
    30 juni 2020
    Heel verstandig Anita om dit jaar thuis te blijven. Je moet er niet aan denken dat je net op weg bent en de corona breekt weer in alle hevigheid uit. Dan maar naar Hintergarden :)
  11. Renate Peterman peterman-hansen:
    30 juni 2020
    Heel verstandig Anita om het een jaartje uit te stellen. Wij zouden in maart naar Suriname gaan ook dat ging niet door . De reis is verzet naar 13 oktober maar moet afwachten of het alsnog doorgaat. Als het onverantwoord is blijven we thuis. Groetjes, Renate Peterman.