Dag 9 - Batang Ai - Damai Beach

3 oktober 2018 - Damai Beach, Maleisië

Dag 9     3 oktober -  Batang Ai - Damai Beach

Hoi hoi

Helaas heb ik hele slechte Wifi op de kamer en de receptie van het hotel is toch wel iets te ver weg om daar even gebruik te maken van het internet, dus loop een dagje achter.

Vanmorgen zijn we om 8.30 uur vertrokken , we moeten eerst zo`n half  uur varen voordat wij bij de bus aankomen.
We hebben een reisdag voor de boeg dus dit verslag zal een stuk korter worden dan wat jullie inmiddels van de reis gewend zijn.

We verlaten de imposante jungle en keren terug naar de bewoonde wereld. We rijden naar Damai Beach, gelegen aan de Zuid-Chinese Zee.Begraafplaats Iban-stam
Onderweg maken we nog een stop bij een begraafplaats waar veel mensen van de Iban-stam begraven liggen. Deze mensen worden ook met veel rituelen begraven. Op hun graf staat bv hun stoel, tv want de persoon mocht graag tv kijken een naaimachine heb ik ook nog gezien, ook etenswaren en drinken ligt op hun graf. Deze begraafplaats doet mij veel denken aan Torajaland op Sulawesi
met hun bijzondere dodencultuur.
Ook bezoeken we nog een peperplantage.
Na de lunch rijden we door naar Damai Beach, gelegen aan de Zuid-Chinese Zee. Na ons verblijf vol indrukken in het overweldigende regenwoud is het heerlijk even bij te komen en te genieten van de faciliteiten van Damai Beach Resort. Jeetje wat een groot resort is dit, we worden zelfs met busjes naar onze kamers gebracht, maar goed ook het is best nog een stukje van de receptie en de weg er naar toe ook behoorlijk stijl. Vlak bij de kamers zit weer een bel daar druk je op en busje komt je weer ophalen en brengt je weer naar de receptie , hoezo luxe….Mijn kamer Damai Beach Resort
Vanavond hebben we hier in het hotel gegeten ook dit was weer heerlijk !
Morgen staan er weer leuke dingen op het programma, maar eerst even een beetje uitslapen 7.00 uur wake up call

Ik hoop dat het gaat lukken om een paar foto`s te plaatsen.

Groetjes en tot morgen voor het volgende berichtje uit Damai Beach
Anita

1. Evelien Pasman:
    4 oktober 2018
    He Anita. Toch weer een mooi verslag. Wat apart zeg een televisie op het graf. Weer leuke dingen gedaan toch. Heerlijk genieten en weet zeker dat je vandaag weer een mooie dag beleefd. Liefs Evelien
  2. Gerda Vosman:
    4 oktober 2018
    Weer een mooi verhaal en foto's Anita. Dat wordt weer moeilijk kiezen voor een fotoboek. Nu eerst nog maar lekker verder genieten.
    Groetjes Gerda
  3. 4 oktober 2018
    Hoi Anita, fijn dat je weer van alles hebt gezien, lekkere korte dag, even heerlijk ontspannen en niets doen. Liefs van Tante Roelie.
  4. Ina:
    5 oktober 2018
    Leuk verslag weer
  5. A.Harms:
    6 oktober 2018
    geweldig om dat van die peper ook te zien.