Dag 1 Amsterdam - Lima

9 september 2016 - Wezep, Nederland

Lieve allemaal ,

Hier dan het eerste berichtje vanuit Peru
Vanmorgen heeft Ingrid mij naar Zwolle gebracht.
Op station aangekomen word er gelijk al omgeroepen dat er minder treinen naar Schiphol rijden ivm sein storing. Wat ben ik blij dat ik gisteren avond besloot om toch maar een trein eerder te nemen.
Gelukkig ging verder alles voorspoedig en was ik dus ruim op tijd op Schiphol.
Ja en de reis begint pas goed met eerst een Starbucks bakkie met een lemoncake.
Rond 9.00 uur loop is zo langzamerhand richting de incheckbalie waar een aantal van de reisgenoten ook komen. De andere reisgenoten komen ook zo achter elkaar aan druppelen en gaan we samen inchecken. Mijn koffer woog netjes 20.8 kilo .
Gelukkig gaat al dat douane gedoe ook mooi vlot , dit blijven altijd van die stres momenten bij mij.
We kunnen op tijd aan boord , geloof dat vliegtuig zo`n 15 min later vertrekt dus valt allemaal nog mee.
Vliegtuig was lang nog niet vol dus kon ik mooi ruim zitten , eerst vier stoelen voor mij alleen later twee stoelen , kon ik ook mooi bijhet raam zitten.
De vlucht duurt zo`n 12 uur en we landen in Lima dan jullie tijd +/- 01.00 uur , hier is het dan 18.00 uur.
Na zo`n vlucht van 12 uur dan heb je het ook helemaal gehad , blij dat we dan ook buiten staan en richting hotel in Lima gaan.
Hier komen we dan zo rond 21.00 uur ( bij jullie is het dan 04.00 uur)

Lima
Lima is de hoofdstad van Peru en met meer dan zeven miljoen inwoners (2006) ook de grootste stad van het land. De stad, specifieker benoemd als Lima Metropolitana en door de Spanjaarden gesticht als Ciudad de los Reyes, is tevens hoofdplaats van de provincie Lima. Samen met het naburige Callao is het de grootste stedelijke agglomeratie van het land met ongeveer acht miljoen inwoners (in 2004). Lima-Callao is tevens de grootste stedelijke agglomeratie van de Zuid-Amerikaanse westkust.

Culturen
Lima is een samensmelting van culturen. Er zijn na de Spaanse invloed veel invloeden geweest van andere bevolkingsgroepen, zoals van de ‘negritos’, die eerder als slaven voor de rijken werkten. Maar er is ook een grote invloed van de Chinese bevolkingsgroep. Naast dat er in Lima Centre een Chinese wijk is kan men ook op elke hoek van de straat een ‘chifa’, een chinees restaurant, vinden

Wijken

De belangrijkste wijken voor toeristen zijn Miraflores, Lima Centre en Barranco. Miraflores is de wijk met de winkelstraten , hier staat ons hotel ook.
Er zijn hier ook veel hotels en hostels. Miraflores is door het aantal toeristen de meest internationale wijk van Lima.
In Lima Centre staan nog de oude koloniale gebouwen, zoals ze door de Spanjaarden zijn gebouwd. Deze wijk is zeker de moeite waard om te bezichten.
Veel mensen en ook toeristen drinken graag wat in één van de barretjes van Barranco.

We hebben mooi hotel , hier blijven we èèn nachtje , en een wel heeeeeeeeeeel kort nachtje. De wake up cal is al om 02.30 uur
Je kan dus wel zeggen een paar uurtjes rusten ipv een nachtrust.

Groetjes en tot morgen
Anita

1. Ilse de Witte:
    10 september 2016
    Zoooo dat is wel heel vroeg op, dat noem ik inderdaad geen nachtrust meer en zeker na zo`n vlucht. Gelukkig dat alles verder goed verlopen is en dat je een beetje ruim kon zitten in het vliegtuig. Slaap lekker en je kan altijd een dutje in de bus doen he. Geniet ervan. Groetjes Ilse
  2. Linfa:
    10 september 2016
    Dat zijn Bromo vulkaan tijden. Niet te geloven je zal morgen wel moe zijn na het programma. Zit je wel gelijk in het ritme. Fijn dat de reis goed is gegaan en dat je weer veilig in Peru aangekomen bent. Fijne dag geniet er van en tot het volgende verslag.
  3. Ingrid:
    10 september 2016
    Nou we zijn blij dat de reis goed is gegaan. Nu tijd om echt te genieten. Kus van ons
  4. Evelien Pasman:
    11 september 2016
    He Anita. Fijn dat je weer goed bent aan gekomen. Bij komen blijft dan even achterwege met een kort nachtrust. Lekker gaan genieten. Liefs en groetjes van ons
  5. A.Harms:
    11 september 2016
    Fijn dat de vlucht goed is verlopen en nu vakantie vieren. Uitslapen komt later wel.