Dag 8 Colca Canyon

16 september 2016 - Colca Canyon, Peru

Twee dagen geen wifi dus de verslagen komen nu in etappe`s  haha
Anniek je bent mijn Super Hero ! dank zij jou hulp voor installeren van de app voor de home knop  kan ik weer appen met het thuis front , en daar ben ik heel blij mee.

Vanmorgen zijn we om 8.00 uur vertrokken richting Colca Canyon.
De Colca Canyon is een schitterend natuurgebied met gigantische bergen, actieve vulkanen en diepe kloven. Hier leven wilde lama's en rijden we langs schilderachtige Andesdorpjes.met de alpaca
Nu gaan we ook echt de hoogte in
We rijden een prachtige route door de hoogvlakten van de Andes
We stoppen onderweg nog even waar een herder met zijn Apalca`s een rust moment heeft , gelijk ff maar foto`s schieten. Onderweg zulke prachtige uitzichten.
Op een gegeven moment komen we bijna op zo`n 5000 meter hoogte ook hier hebben we een stop. Het valt me mee hoeveel last ik heb op deze hoogte
Voelde mij wat zweverig en je bent sneller buiten adem.
Zo rond de middag komen we aan in ons hotel ziet er allemaal heel leuk uit.
Meer lodge`s idee wat je ook in Zuid-Afrika had.
Vanmiddag was er een wandeling van ruim een uur.
Heb een poging gedaan maar met het klimmen kreeg ik al heel snel weer behoorlijk last van kortademigheid. Dit is de eerste dag dat wij op zo`n hoogte zijn , ik moet het eerst even rustig aan doen en alles op mijn eigen tempo kunnen doen.dorpje
Ik ben dus niet mee verder gegaan met de wandeling , en weer terug gegaan richting hotel. Heb rond gelopen hier in het dorpje , deze is heel klein zo`n 500 inwoners. Ook hier kom je leuke dingen tegen. Hoe de mensen wonen en hun dagelijkse gebeuren.
Heb hier een poosje rond gelopen en wat foto`s gemaakt er is altijd wel wat te zien in zulke dorpjes.
Vanavond hebben we hier in het hotel gegeten in het dorpje is verder helemaal niets
Heb nog steeds weinig hinder van de hoogte op de kortademigheid tijdens inspanning na dan hopen dat dat ook zo blijft
Een aantal reisgenoten hebben hoofdpijn klachten en bij èèn reisgenoot is de dokter nog bij geweest die moest even aan de zuurstof. Daar gaat het nu ook weer wat beter mee.

Morgen vertrekken we rond 6.30 uur en dan zullen we de Condors gaan zien , ben benieuwd

Groetjes
Anita

1. Minie van Lenthe:
    18 september 2016
    Topper, goed je Grenzen aangeven, Geweldig (y)
  2. Roelievdmolen..:
    19 september 2016
    Weer genoten van je reisverhalen.wat een hoogte Anita.ooit waren wij op de Mont Blanc 3800m je kon toen nog hoger maar mooi niet gedaan.Wat een.mooie klederdracht hebben die mensen.prachtig.geniet maar lekker Anita
    Liefs van mij.
  3. Winanda: