Dag 9 Colca Canyon

17 september 2016 - Colca Canyon, Peru

Hallo allemaal
Het volgende berichtje uit Peru

Vanmorgen zijn we rond 6.30 uur vertrokken.
We rijden door een vallei met een adembenemend uitzicht in de richting van Cruz del Condor, waar we de enorme condor kunnen zien vliegen.

De route is prachtig daar naar toe , op wegen dat je maar hoop dat je geen tegen ligger tegen komt.colca canyon
Onderweg hebben we paar keer een stop om foto`s te maken , dat lukt hier ook heel goed niets mis mee. Onderweg komen we langs dorpjes ook allemaal heel primitief , de huisjes zien er ook allemaal erg armmoedig uit. Zo nu en dan kom je een echt huis tegen maar dat zijn er niet veel.De mensen leven hier echt heel sober.
Dan komen we op het punt waar we de Condors zullen zien , helaas hebben wij er niet zo heel veel kunnen zien. Maar wat we zagen was echt schitterend ,  wat een beesten. En ze verdomd moeilijk om ze goed op de foto  te krijgen.
Hierna is er nog een wandeling je kon kiezen tussen een lange en korte wandeling.
Ik heb dus voor de korte wandeling gekozen , dit ging aardig goed.
We rijden weer verder en het uitzicht is onderweg iedere keer weer prachtig.
We stoppen nog een paar keer om door dorpjes te lopen. Dit is ook altijd weer leuk.
Vooral de oudere generatie loopt nog in klederdracht , zo kleurrijk is dat om te zien.
Om op de foto te komen daar houden ze niet zo van , ja als je geld geeft.
Dus probeer ik het zoveel mogelijk sneekie te doen.
We komen zo rond 14.30 uur weer terug in het hotel , heb mooi de tijd om alvast verslag in Word bestand te maken en de foto`s op de laptop te zetten, aangezien ik geen Wifi heb en zo hou ik mijn verslag mooi bij.
Zodra ik weer Wifi heb hoef ik dit verslag alleen maar te kopiëren en te plakken.
Een aantal van de groep blijft hier in het hotel en een aantal zijn naar de warm water bronnen. De 'La Calera' warmwaterbronnen zijn gevestigd in Chivay, de grootste stad van het Colca Canyon gebied
Ook vanavond eten we weer in het hotel.

Colca Canyoncondor
Colca Canyon is de kloof van de Colca in het zuiden van Peru. Hij ligt ongeveer 160 kilometer van Arequipa vandaan. Hij is meer dan twee keer zo diep als de Grand Canyon in Amerika. Daarentegen zijn de muren niet zo recht als bij de Grand Canyon. De Cotahuasi Canyon, meer noordwest gelegen, is gemeten op 3501 meter diep. Door de rare vormen van het landschap (terrassen) en de twee grote kloven is deze plek gemakkelijk te vinden op satellietfoto's. De Colcavallei is een kleurrijk gebied met dorpjes die door de Spanjaarden ontdekt zijn. De lokale bevolking houdt zich echter nog altijd aan de oude tradities en leefwijze en maken dus nog altijd gebruik van de landbouwterrassen , dit ziet er schitterend uit.
Het lijkt ook net de rijstterrassen van Azië

Attracties
'Cruz del Condor' is een toeristische plek. De kloof is het woongebied van de Andescondor (Vultur gryphus), een dierensoort die overal ter wereld wordt beschermd. Ze vliegen door de kloof, meestal 's ochtends en 's avonds. In de tussentijd zijn ze op jacht in een verder gelegen gebied. De condors worden al jaren bekeken door toeristen, die erg dicht bij de condors kunnen komen. Soms vliegen ze zo'n 5 meter van je vandaan over je heen. 'Cruz del Condor' wordt flink bezocht door de toeristen. Vanaf dit punt is de kloof 1200 meter diep.

Naam
De naam Colca is ontstaan door de gaten die in de kloof te zien zijn. Deze gaten heten Colca's. Ze werden gebruikt door de Inca's en Pre-Inca's om voedsel in te bewaren voor slechtere tijden, zoals aardappelen en ander voedsel dat langer mee kan. Ze werden ook gebruikt als graven voor belangrijke mensen.

Morgen vertrekken we 8.00 uur richting Puno , dit ligt weer wat hoger hopen dat het allemaal goed blijft gaan met het last krijgen van de hoogte

Veel liefs
Anita

1. Evelien Pasman:
    19 september 2016
    He Anita. Prachtig verslag weer en wat een mooie beesten zijn dat.Leuk. Mooie foto s en wat een prachtige omgeving. Ik vind die foto waar je op staat met die bergen op de achterkant erg mooi. Geniet ze nog. Liefs xxxx
  2. A.Harms:
    20 september 2016
    Helemaal niet erg om de verslagen achter elkaar te lezen en te bekijken. Erg mooi weer je maakt zo wel wat mee.