Dag tot dag programma van mijn reis door Peru

29 augustus 2016 - Wezep, Nederland

Hallo allemaal,

Nog 3 dagen werken en 11 nachtjes slapen.......
Dan is het zover dan gaat mijn reis door Peru beginnen .
Deze reis begint wel beetje raar , zonder reismaatje op reis en door het overlijden van mijn vader de reisgenoten niet kunnen ontmoeten.
Die zal ik op Schiphol ontmoeten , gelukkig al wel via het forum en Facebook al wat kennis gemaakt en dat gaat ook helemaal goed komen.
De voorbereidingen zijn inmiddels begonnen.
En zo langzaamerhand de spulletjes kopen en klaar leggen wat ik mee wil nemen voor m`n reis.......

Vrijdag 9 september vlieg ik samen met de reisgenoten naar Lima - Peru
​Gelukkig hebben we een rechtstreekse vlucht , ben ook altijd weer zenuwachtig als de reis gaat beginnen op Schiphol.
Ben dan ook pas weer op mijn gemak als ik op de plek van bestemming ben haha
Vluchtschema is  KL 743 09 sept. Amsterdam - Lima , vertrek om 12.35 uur aankomt in Lima om 18.10 uur
Iets om rekening mee te houden ,  in Peru is het 7 uur vroeger dan in Nederland

Hier alvast het dagprogramma van mijn reis  Peru & de Inca`s

Dag 1
9 september  Amsterdam - Lima
Vertrek vanaf Schiphol voor mijn vlucht naar Lima. Ontvangst op de luchthaven en transfer naar uw hotel.
Dag 2
10 september Lima - Ica
Zeer vroeg in de ochtend rijden we door het droge woestijnlandschap naar Pisco waar we de boot nemen naar de prachtige Ballestas eilanden. Dolfijnen, zeeleeuwen en duizenden vogels waaronder pinguïns, leven in de omgeving van deze eilanden.

Na deze verrassing van de zee reist u af naar Ica waar wij tussen enorme zandduinen zullen verblijven in een oase. 's Avonds wordt ons een welkomstdiner aangeboden.

Indien de weersomstandigheden het niet toelaten om de boottocht naar de Ballestas eilanden te maken, wordt er ter plaatse gekeken naar een andere invulling van het programma.
Dag 3
11 september Ica - Nazca
Vandaag gaan we op weg naar Nazca waarbij we zandduinen en kleurrijke gebergtes passeren. Voordat we in Nazca aankomen kunt u een toren beklimmen die u een eerste kennismaking geeft met de wonderbaarlijke lijnen en figuren in de woestijn.

Dag 4
​12 september Nazca
Vandaag hebben wij de mogelijkheid om de mysterieuze figuren in de Nazca-woestijn te bekijken, dit kan zelfs per mini-vliegtuigje! Ook is het mogelijk een fietstocht te maken of per buggy door de woestijn te rijden.

Dag 5
​13 september Nazca - Arequip
We rijden via de woeste kust naar de woestijn. Na een lange route rijden we de oude koloniale stad Arequipa binnen, ook wel de 'Witte Stad' genoemd. Arequipa dankt zijn bijnaam aan de witte lavastenen van de Misti-vulkaan die in vele gebouwen zijn verwerkt. Deze vaak met sneeuw bedekte vulkaan torent hoog boven de stad uit. We verblijven drie nachten in deze zeer aangename stad.

Dag 6 en 7
​14 en 15 september Arequip
Vrije dagen in Arequipa. Een absolute aanrader is een bezoek aan het prachtige Santa Catalina klooster met de fel beschilderde patio's, middeleeuwse nonnencellen en steegjes. Niet te missen is ook de 'Plaza de Armas' van Arequipa, deze wordt beschouwd als het mooiste plein van Peru.

Dag 8 en 9
​16 en 17 september Arequipa - Colca Canyo
De Colca Canyon is een schitterend natuurgebied met gigantische bergen, actieve vulkanen en diepe kloven. Hier leven wilde lama's en zullen wij schilderachtige Andesdorpjes vinden.

We rijden hier op dag 8 van uw reis naartoe en  verblijven 2 nachten in een sfeervol hotel. De volgende ochtend rijden we door een vallei met een adembenemend uitzicht in de richting van Cruz del Condor, waar u de enorme condor kunt zien vliegen.

In de middag hebben we de gelegenheid om de prachtige natuur te ontdekken, bijvoorbeeld door middel van een paardrijtocht of kleine trekking. Ook kunnen we gaan baden in de thermale baden van Chivay (alles optioneel).

Dag 10
​18 september Colca Canyon - Pun
Vanuit de Colca Canyon rijden we via de hoogvlakten van de Andes naar Puno. Puno, gelegen op ongeveer 3.800 meter hoogte, ligt aan het hoogst bevaarbare meer ter wereld, het legendarische Titicacameer.

Dag 11
​19 september Puno/ Titicacamee
We maken vandaag een prachtige dagtocht over het Titicacameer. We varen over het saffierblauwe water naar de drijvende rieteilanden van de Uros-indianen. Zodra wij voet aan wal zet op de meeverende eilanden, ervaren we dat letterlijk álles van riet is gemaakt.

Hierna bezoeken we het authentieke eiland Taquille. Van april tot november zullen we onderweg een traditionele Pachamanca lunch nuttigen, buiten die maanden lunchen we in een lokaal restaurantje (inbegrepen).

Aan het einde van de middag varen we weer terug naar Puno.

Dag 12
​20 september Puno - Cusco
De tocht naar Cusco is lang maar zeer mooi. De hoogvlakten maken langzaam plaats voor groene valleien met rivieren. Onderweg bezoeken we al onze eerste pre-Inca-ruïnes: de site Sillustani en, indien de tijd het toelaat en er interesse voor bestaat, enkele andere archeologische vindplaatsen. We komen aan het einde van de middag aan in de oude, sfeervolle Inca-hoofdstad Cusco.

Dag 13
​21 september Cusco - Heilige Inca Vallei
De koffer laten we achter in ons hotel in Cusco en de komende twee dagen gaan we op pad met een rugzak. Er staat een prachtige dagtocht door de Heilige Inca Vallei op het programma. We bezoeken onder andere Maras en Moray en overnachten in een uiterst comfortabel hotel op een prachtige plek in de vallei. 's Avonds is er een dinerbuffet inbegrepen.

Dag 14
22 september Heilige Inca Vallei - Aguas Calientes
Vanuit Ollantaytambo vertrekt de trein naar de bij Machu Picchu gelegen nederzetting Aguas Calientes. Voordat wij hier aankomen hebben wij eerst nog de ervaring van een overweldigende treinreis door een riviervallei met steile bergwanden.
Je kan er ook voor kiezen om van dag 14 tot en met dag 17 de indrukwekkende 4-daagse Inca-trail te lopen.
Dit lijkt me geweldig maar ik gok het  maar niet ,  4 dagen lopen word voor mij toch te pittig vooral omdat je ook met de hoogte zit.
Een aantal reisgenoten gaan deze Inca-trail wel lopen , petje af voor ze !
Ik zal met nog een paar reisgenoten met de trein naar boven gaan en daar zullen we elkaar weer zien

Dag 15
23 september Machu Picchu - Cusco
Vroeg in de ochtend gaan we (per minibus) de berg op waarop Machu Picchu gelegen is. Bij het ochtendgloren wordt u getrakteerd op een ongeëvenaard zicht op deze indrukwekkende Inca-citadel. De entree én een Engelstalige gids zijn vandaag inbegrepen zodat wij alle ins en outs over dit archeologische wonder te horen krijgt.

In 2007 is Machu Picchu zelfs uitgeroepen tot een van de zeven nieuwe wereldwonderen! Aan het einde van de dag reizen we per trein en bus weer terug naar Cusco.

Dag 16 en 17
24 en 25 september Cusco
We hebben twee volle dagen om te genieten van de relaxte tad Cusco. We kunnen op eigen gelegenheid enkele Inca-ruïnes in de buurt bezoeken.

Wanneer je een echte natuurliefhebber bent, kan je van dag 16 tot dag 19 ook verblijven in de Amazonejungle rond Puerto Maldonado (bij boeking aangeven). Voor zover ik weet doet dit niemand van de groep.

Dag 18
26 september Cusco - Lima
Vlucht naar de hoofdstad Lima. Een miljoenenstad, waar bijna de helft van de totale bevolking van Peru woont! Vooral het oude centrum is de moeite van een bezoek waard.

Dag 19
27 september Lima - Amsterdam
We hebben nog een halve dag de tijd om de stad in te gaan voor de laatste indrukken en inkopen. In de avond terugvlucht naar Amsterdam.

Dag 20
28 september Aankomst Amsterdam
Aankomst op Schiphol en het einde van een prachtige reis!

1. Linfa:
    29 augustus 2016
    Voor mij is het ook raar hoor om nog geen vakantie geboekt te hebben. Ik weet zeker dat je een hele mooie reis gaat maken en weer vol met verhalen en heel veel foto's terug komt. Ik ga je zeker volgen op deze bijzondere reis.
  2. Evelien Pasman:
    29 augustus 2016
    Lieve Nicht. Geniet alvast van de voorpret. En fijn dat we je weer mogen volgen. Zal weer een prachtig reisverslag worden. Liefs Martin en Evelien en kids
  3. Jopie:
    29 augustus 2016
    Wij gaan je ook volgen maar dan uit Zuid-Afrika......Anita een super fijne vakantie....kussssz
  4. Ingrid:
    29 augustus 2016
    Komt goed schatje Deze postduif zal alle verslagen weer printen en bij ma bezorgen. We volgen je dus op de voet. Veel plezier, geniet ervan. Kus van je zusje
  5. Ilse de Witte:
    Hai Anita,
    Ik ga je weer volgen en genieten van alle mooie foto`s en reisverslagen die er vast weer komen. Geniet ervan.
  6. Paula Schaart:
    29 augustus 2016
    Hoi Anita,het is nu bijna zover en dan weer op naar een nieuw avontuur,je zult wel weer met mooie verhalen en foto's thuiskomen,wij wensen je een hele fijne vakantie maar zien je nog voor je weggaat.xxx
  7. Jannette:
    29 augustus 2016
    Hallo Anita ik geniet nu al van het verslag wat je allemaal gaat doen en dan straks de echte verslagen met super mooie foto's ik wens jou een veilige vlucht en een prachtige kleurrijke release vakantie en geniet ervan maar dat doe je altijd
  8. Gerda:
    30 augustus 2016
    Lieve Anita,

We gaan zelf maandag op vakantie naar Zuid Frankrijk, we gaan je zoveel mogelijk volgen als we wifi op de camping hebben. Geniet van je vakantie je hebt het wel verdiend na de laatste heftige weken. Veel plezier.

Groetjes ook van Gerrit &Gerda
  9. Sandra van Wijk:
    31 augustus 2016
    Hoi Anita,

Ik wens alvast veel plezier bij de laatste voorbereidingen en ga er maar lekker van genieten.
    Uiteraard volg ik heel graag jouw verhalen.
    Altijd benieuwd wat je allemaal weer gaat beleven!

Lieve groetjes Sandra van Wijk
  10. A.Harms:
    4 september 2016
    Anita wij wensen jou een geweldige reis met goed uithoudingsvermogen en heel veel plezier.
  11. Renate Peterman peterman-hansen:
    7 september 2016
    Hallo Anita,
    Je gaat een mooie reis maken, als je net zo geniet als wij hebben gedaan dan kan het niet meer stuk.
    Wij gaan 12 november voor 23 dagen naar Bolivia naar ze zeggen moet dit nog mooier zijn als Peru.En Peru was al voor ons een van
    de mooiste landen dus we wachten maar af.
    Geniet van de geweldige reis die je gaat maken.
    Ik ga je reisverslagen met veel plezier volgen
    Lieve groetjes,
    Renate.